• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik pictogrammen bij voorwaardelijke opmaak gebruiken als opties in keuzelijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart023

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2018
Goedenavond,

Hopelijk kan iemand mij helpen bij onderstaand probleem:

Ik probeer in Excel 2010 een keuzelijst te maken waarbij de keuzes bestaan uit vijf pictogrammen.

Als pictogrammen wil ik 5 rondjes gebruiken die staan voor vijf niveaus waarop een bepaalde vaardigheid kan beheersen.

Excel biedt de mogelijkheid om bij voorwaardelijke opmaak pictgramseries te gebruiken.

Onder 'Classificatie' staan dan de bolletjes die ik zou willen gebruiken als keuze opties.

Nu heb ik een excelbestand gekregen waarin 4 van de vijf opties worden aangeboden.
Hierbij zijn er 2 problemen:
- Ik mis het 'open rondje'
- De keuzes worden zo klein getoond als keuze-optie dat je bijna een vergrootglas nodig hebt, om ze te zien.

In het bijgevoegde excelbestand zie je in het 1e werkblad de gewenste keuzelijst (maar met naar mijn zin te klein getoonde opties). Het 2e werkblad geeft wat variaties weer van de pictogrammen.

Is er een manier om alle vijf de pictogrammen groter te tonen in de keuzelijst?

Kan ik bijv. op de een of andere manier de pictogrammen via een Alt-code invoegen of anderzins (symbool, wingding, ...) los invoegen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Een data validatie kun je niet de grote van de tekst beinvloeden.

om dat te kunnen moet je een combobox gebruiken.
ik heb ook je lege rondje waarde gevonden als 5e waarde..

Als voorbeeld even 2 comboboxen gemaakt 1 met tekst op tekstgrootte 11 en 1 op tekst grootte 20.
kortom je kunt het instellen zoals je wilt

Ik heb ergens nog code waarmee je niet voor elke cel een combobox hoeft te tekenen maar 1 combobox die daar middels vba automatisch wordt geplaatst als je een cel aanklikt in het vaardigheidsgebied.. maar die zoek ik morgenochtend even op. nu eerst slapen :)

Bijlagen

Zo weer uitgeslapen (al een poosje hoor :o)

Heb de macro code toegevoegd waardoor elk keer als je in het gebied B2:M3 een cel aanklikt verschijnt een combobox met keuzerondjes die wel leesbaar zijn.
Er is maar 1 combobox die telkens bovenop de geselecteerde cel word geplaatst en nadat je een keuze hebt gemaakt wordt de waarde in de onderliggende cel gezet.

Bijlagen

Roel, je bent een held! Ik duik in de - voor mij nieuwe - wereld van de comboboxen, maar heb nu in ieder geval een mooie werkende oplossing.
Ontzettend bedankt. Ik ben er heel blij mee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan