kan ik RAW foto's maken via een ipod touch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thibaultmol

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
ik heb een ipod touch en zou graag Camera raw gebruiken dat bij photoshop zit, maar om het meeste uit je foto's te halen moet je RAW bestanden gebruiken.
ik heb niets gevonden op het internet over hoe ik dat moet doen?

help please

thx

RAW is niet echt een bestand-type an sich. Het is de onverwerkte binary data van je camera. Het formaat is groot en lomp qua opslag. Met je ipod heb je geen toegang tot deze informatie en met een opslaggrootte van, vaak, 40 Mbyte+ per foto is dat ook niet wenselijk.

Ik zou willen argumenteren dat het ook weinig zin heeft met de camera van de ipod. De qualiteit is zo laag dat de informatie die je verliest door de interne conversie nagenoeg onmerkbaar is.

RAW is niet echt een bestand-type an sich. Het is de onverwerkte binary data van je camera. Het formaat is groot en lomp qua opslag. Met je ipod heb je geen toegang tot deze informatie en met een opslaggrootte van, vaak, 40 Mbyte+ per foto is dat ook niet wenselijk.

Ik zou willen argumenteren dat het ook weinig zin heeft met de camera van de ipod. De qualiteit is zo laag dat de informatie die je verliest door de interne conversie nagenoeg onmerkbaar is.

ik ging dan mijn iphone4s(als ik hem heb) gebruiken om samen met camera raw, prachtige foto's te maken, maar ik denk dat ik gewoon een camera ga kopen met raw mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan