Kan ik WIN7- 64 bits DOWNGRADEN Naar 32 Bits?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
En zo ja, hoe?

Ik zou wel weer eens willen dat x86 programma's weer eens fatsienlijk werkten ipv het gezeik: "Dit programma wordt niet ondersteund door deze versie van windows..." De meeste programma's die ik gebruik stammen nog uit het 32 bits tijdperk.

Kan ik downgraden naar 32 bits? Is dat slim? Is dat schadelijk?

Configuratie: Intel i3 @ 2.93Ghz
RAM: 4.00 Gig
OS. 64 Bits.

Of kan ik weer zakken vol geld uit gaan geven aan nieuwe software?

Bij voorbaat dank!

Raar probleem. Ik draai al heel lang met 64 bits en nog nooit problemen gehad. Met welke programma's heb je dan een probleem

Ik denk dat die programma's ook door de 32 bits versie van Windows7 niet ondersteund worden

Ron

Kan ik downgraden naar 32 bits? Is dat slim? Is dat schadelijk?
Nee. N.v.t. N.v.t.

De melding die je geeft is overigens vreemd. 32-bits software functioneert prima op een 64-bitssysteem.

Gaat vooral over oudere software zoals coolpro, sequencers enzo.

Maar het antwoord is al gegeven. En da's dus nee. :)

OP naar een andere oplossing dus.

Kijk eens naar de compatibiliteitsmodus, hier zo maar een site met een korte uitleg

Ron

Gaat vooral over oudere software zoals coolpro, sequencers enzo.

Maar het antwoord is al gegeven. En da's dus nee. :)

OP naar een andere oplossing dus.

Betreft het soms 16-bitssoftware? Die (met uitzondering van een paar hard coded applicaties) werken niet op een 64-bitsversie.

Ja. Zoals XG works en zo... zeg maar alles wat draaide als een tierelier onder 98 en hoger. Kan wel zijn dat dat 16 bit is.:)

Heb de compabiliteits modus geprobeerd... Panel met rood wit kruis.
"De versie van dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86- (32-bits) of x64 (64-bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervogens contact op met de uitgever van de software."
Mijn systeem is dus 64-bits. Het programma wat ik wil draaien kennelijk 16 bits ofwel x86 Sommige oudere software wordt echter wel geisntalleerd en goed uitgevoerd. Volgens de compatibiliteits wizard kan ik programma's draaien tot in win95 modus. Maar ik denk dat deze wizard niet werkt?

Om deze:

session-midisoft.jpg

Ik heb inmiddels versie 4.00 gevonden (heet dan MIDISoft Studio 4)... maar deze draait nog steeds op dezelfde DLL's...

Onder XP draait ie nagenoeg soepel... (moet ik wel eerst de notenbalk dichtklappen) Onder win7 kreeg ik die melding met dat rood witte kruis.
(ik zoek me nog steeds het leplazarus naar een programma wat precies hetzelfde kan! Track voor track real-time score notatie in MIDI. En Ja, dat heet freeware, en ja dat schijnt er écht te zijn, goede bruikbare software, waar je niet je huis eerst voor hoeft te verkopen, om een professionele productie weg te zetten. Alsof de Software industrie al niet genoeg verdient... ik heb €500,- betaald alléén al voor mijn geluidskaart zonder additionele software.) :(

Vroeger: anno 1990 zat er ook zoiets bij de Atari 1040 ST(e). Track voor track inspelen, terugspelen nieuwe track intussen opnemen en editen.

Yup... en hij geeft aan met methode 2 dat het een 16 bits progje is... :) Maar doe ik methode 1 dan geeft ie ook dat panel met de version tab en dan zou ik dus een 32 bits progamma hebben...

Methode 1 = 32 bits
Methode 2 = 16 bits

Spreekt elkaar wel lekker tegen. :D

Niet alle applicaties hebben een version-tab, dat is een feit.

Methode 2 draait in ieder geval samen met de virtualisatiemachine, en die is ervoor om oude applicaties te draaien. De witruimte die ervoor staat versterkt dat.

Ik denk dat het een 16-bitsapplicatie betreft, en die werkt niet op een 64-bitssysteem. Dat is twee stappen omhoog, en dat is te veel.

Is er niet een extern progje waarmee je dat kunt forceren? :confused: Vroeger (ahem) had je toch zoiets als "make compatible" mkcomp? Als dat er niet is dat ga ik een andere oplossing zoeken.... desnoods met win98 zonder net-ondersteuning

Ik denk dat dat xp systeem óf net te traag is... óf iets met het RAM (Ongelijk verdeeld) is. Ik heb namelijk 1 bank bezet met 1 gig en 1 bank met 512Mb (DDR2) Processor van de XP machine is een Intel P IV 2.60 Ghz. Machine is een Fujitsu Siemens Scaleo 600

Nee.
En zo'n programma ken ik ook niet.

Heb je Vista Ultimate of Pro, dan kun je XP Mode installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan