Kan in een netwerk de ene laptop een andere niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
777
Kan op de ene W10-laptop wel de directory van een idem andere laptop openen, maar niet dat van een idem derde; wordt dan verwezen naar de probleemoplosser en krijg dan onderstaande melding.
Wie weet de oplossing??
 

Bijlagen

  • Schermopname (11).png
    Schermopname (11).png
    229,7 KB · Weergaven: 53
Draaien die wel in een Thuisnetwerk met elkaar?
 
99 % zeker dat het probleem in de configuratie van de laptop zit waar je niet binnengeraakt.
Even vergelijken met de andere misschien ? Kan wel wat zoekwerk zijn maar moet te vinden zijn .... Kijk na : werkgroep (of thuisnetwerk genoemd) / gebruikers / shares / ....
 
Gaat om instellen van de werkgroep ( workgroup ) want een thuisnetwerk wordt in Win 10 niet meer ondersteunt.
Controleer dus in het netwerk-centrum de geavanceerde instellingen voor delen.
 
Jullie bedoelen de afbeelding; is voor beide hetzelfde??
 

Bijlagen

  • Schermopname (12).png
    Schermopname (12).png
    229,2 KB · Weergaven: 41
De laptop, waar ik wel in kan kijken heeft een geupgrade W10 en de andere, waar ik dus niet in nkan kijken, niet.
In een ander actueel topic van mijzelf meldde ik een probleem aan met een geupgrade W10: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/953295-Kan-schermopname-niet-meer-afdrukken ; in post #9 staat een link naar een ander forum, waar in hetzelfde probleem wordt gemeld.

Nu heb ik altijd gedacht, dat geupgrade W10 qua software hetzelfde is als een originele W10.

Ik wil graag met 2 laptops een spel spelen; mogelijk is zo'n geupgrade daar niet voor geschikt.
Heeft iemand een idee??
 
Een ge-upgrade Win 10 of een schone installatie heeft alleen verschillen in de geïnstalleerde, eigen, programma's...
Verder is het een kwestie van machtigingen, rechten en netwerk instellingen, meer niet.
Ik heb hier in huis 4 pc's binnen het netwerk, waarvan 2 ge-upgrade zijn vanaf een Win7 versie ( Home en Pro ) en de andere 2 een schone installatie van Win 10 Pro hebben.
Ik kan overal bij, op elke pc, in elke map, geen enkel probleem dus mijn gevoel zegt me dat je ergens iets over het hoofd ziet.

Voor jouw gemak hierbij een handleiding in pdf over het delen van mappen en bestanden binnen je eigen netwerk.
Daarmee zou je het moeten kunnen oplossen.
Succes.:thumb:
 

Bijlagen

  • Guide - How to Share folders.pdf
    381,3 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan