• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan in Excel ook het werkblad in 3-en gesplitst worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo,

Wie weet of, en zo ja hoe, een werkblad in drieën gesplist kan worden, waarbij het bovenste gedeelte (titelblokkering) "vast" staat?

Ga eens in cel D10 staan en druk op titelblokkering, of is dat niet de bedoeling?

Ga eens in cel D10 staan en druk op titelblokkering, of is dat niet de bedoeling?

Helaas, die optie is al gebruikt om de titel te blokkeren, en kan dus niet voor een tweede keer gekozen worden, alleen maar opheffen.

Je kan het opnieuw instellen toch?

Als je in A1 staat kun je 2 kanten uit blokkeren door de titel blokkering te gebruiken, in D10 lukt dat maar in 1 richting.
Probeer maar eens.

Als je in A1 staat kun je 2 kanten uit blokkeren door de titel blokkering te gebruiken, in D10 lukt dat maar in 1 richting.
Probeer maar eens.

Ik ben bang dat ik niet duidelijk geweest ben, ik wil naast de kolom en rij blokkering, in horizontale richting ook nog eens in de onderste horizontale blokkering nog een horizontale blokkering hebben

onderste 3 rijen blijven geblokkeerd als je met je cursor naar onderen gaat

Bijlagen

onderste 3 rijen blijven geblokkeerd als je met je cursor naar onderen gaat

Hartelijk dank, bijna wat ik wil, ik wil niet zover naar beneden kunnen gaan dat het middelste gebied meescrold naar boven.
Kun je de drie gebieden ook vast zetten? Eerste gebied na 11 regels, 2e na weer 13 regels en het derde gebied na weer 9 regels.
Het derde gebied kan natuurlijk wel verder naar onderen scrollen, maar zonder dat de bovenste 2 meegaan.

op een leeg blad heb ik 40 zichtbare regels
gebied1 + gebied2 = 11+13 = 24, dan kan je die toch samen vastzetten en dan kan je in de rijen onder de 24 van alles doen zonder al te veel poespas.
Of zie ik dat verkeerd ?

je kan op 1 blad meerdere vensters openen.
ga naar beeld vensters toevoegen.
en dan bvb onder elkaar zetten of zo

Laatst bewerkt door een moderator:
Geniale insteek !
Even mijn oude PC opgestart, in 2003 en 2007 bestaat de optie "nieuwe Venster".
Daarna moet je "alle vensters" rangschikken (naast elkaar, horizontaal, vertikaal, trapsgewijs)
Daarna eventueel nog "naast elkaar vergelijken" zodat ze samen scrollen

Tja.... die good old O-2003... om compatibel met mijn werk te blijven ben ik meegegaan.... (thuis versies voor bij 14 euro).
Maar er waren nog meer zaken veel handiger in 2003: erg weinig kliks om iets voor elkaar te krijgen... je klikt je nu lam om alles wat op het lint staat na te lopen om het zelfde resultaat te krijgen....
Ik dacht dat updates altijd beter zouden worden, maar ondanks intensief excel gebruik vind ik het nog steeds een forse achteruit gang.
Een aanpak die handig is voor dummies met dat lint, maar ....

Ok.. weer on topic: goed punt! Helaas hebben we nu allemaal compleet aparte venters.... die je nog wel naast elkaar kunt zetten maar geen onderdeel meer uitmaken van een centraal venster.

@route99

Juist, dat is ook de reden waarom ik toch maar bij 2007 blijf, en nee, het probleem is (nog) niet opgelost, vooral niet omdat dit werkblad onderdeel is van een aantal werkbladen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan dan zo (ook in Excel 2010):

Code:
Sub M_snb()
    ActiveWindow.NewWindow
    ActiveWorkbook.Windows.Arrange -4166
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan