Kan in IE7 geen mpg afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpbassie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Forumleden,

Het lukt mij niet meer om vanuit IE7 mpg(mpeg) filmpjes af te spelen vanaf internet, ik heb wel geluid maar het beeld blijft hangen op het "laatste beeldje" van het filmpje. Als ik het filmpje eerst download en daarna afspeel gaat het wel goed, daarom gaat het wel goed met Firefox. AVI en WMV filmpjes spelen wel goed af. Omdat ik wel kan afspelen na download sluit ik uit dat het veroorzaakt wordt door het ontbreken van een codec.

Als voorbeeld de onderstaande link:
http://www.computeridee.nl/schatkist_download.jsp?bestand=l_01_Multimedia%2Fcamera21.mpg&rubriek=1628692

Er gebeurt het volgende:
Ik klik op de link, dan op de button: "Ja, ik wil het bestand downloaden", dan opent WMP11, het scherm blijft enkele seconden zwart, dan geluid en het laatste beeldje van het filmpje komt als een foto stilstaand op mijn scherm. Sluit ik dan WMP11 af en klik opnieuw op de button: "Ja, ik wil het bestand downloaden" dan gaat het wel goed, dus wordt het gehele fimpje normaal afgespeeld.
Ter verduidelijking: Dit gaat niet alleen bij het voorbeeldfilmpje zo maar met alle MPG filmpjes van internet.

Ik heb inmiddels zowel IE7 als WMP11 opnieuw geïnstalleerd.

Aanvullende informatie: Windows XP Home, Browser: IE7, Mediaplayer WMP11

Ik heb deze vraag al eerder gemeld bij de FAQman en het forum van ComputerIdee en HJT, maar nog geen antwoord gekregen.

Misschien komt het probleem bij iemand bekend voor en weet hij/zij de oplossing of is de reden en de oplossing te achterhalen d.m.v. een progje o.i.d.

Alvast hartelijk dank.

Probeer het eens door codecs te downloaden, of Windows Media Player Classic dat af te laten spelen.

Matroska Pack
K-Lite codec pack

Of eventueel een andere nog, ik ken ze zelf niet allemaal.
Ik gebruik zelf K-Lite, en dat werkt prima.

Zekkie,

Zoals ik in mijn vraag al aangaf speelt het filmpje wel de tweede keer af, of nadat ik het eerst download, dus geen kwestie van de ontbrekende codec.
En het filmpje speelt wel af met een andere mediaplayer, maar ik wil mijn wmp 11 behouden als standaard mediaplayer.
Dus ik wil een oplossing zodat IE7 mijn standaard browser blijft en WMP11 mijn standaard mediaplayer,.

Bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan