kan ineens niet meer internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicko

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Een vriend van mij kan vanaf gisterenmiddag ineens dat hij niet meer kan internetten,
De verbinding kan wel worden gemaakt, maar de browser geeft aan "pagina niet weergeven".
Hij heeft besturingssysteem 98
Cable Wanadoo.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen!!

Bedankt

Steven

Welk abbo heeft hij van Wanadoo (welk modem)
Kan hij wel mailen?
IS er iemand bij hem in de buurt die ook Wanadoo heeft en kan die wel internetten (dit om er zeker van te zijn dat wanadoo er niet uit ligt)
Weet je zeker dat er niets aan de instellingen is veranderd???

Start-uitvoeren-typ in "winipcfg"- selecteer de netwerkkaarten kies voor alle vrijgeven en daarna voor alle vernieuwen.

Doet internet het dan weer??

Hij heeft hier staan:2 adaptors en 1 netwerkkaart
bij de netwerkkaart als je deze vrijgeeft en verniuwd krijgt hij.
"Kan server niet vinden"

Bedankt tot zover

Steven

Het probleem begon zo.

Hij had eerst Windows 95,
hier heeft hij windows 98 2de edition overheen gegooid.

Tijdens de schijfopruim kon hij de oude windows 95 backupfiles verwijderen, dit heeft hij gedaan. Sindsdien heeft hij problemen.

Hij heeft gedaan wat DarkZen zij (Start-uitvoeren-typ in "winipcfg"- selecteer de netwerkkaarten kies voor alle vrijgeven en daarna voor alle vernieuwen),
maar hier gaf hij de volgende foutmelding:

DHCP-server 1.1.1.1 is niet beschikbaar.
(Hij heeft een NTSadaptor als netwerkkaart)

Hij heeft deze server opnieuw geinstaleerd, maar steeds die foutmelding.

Kan iemand deze man ff helpen hij kan al dagen niet internetten

Alvast Bedankt!

Steven

Hij had waarschijnlijk ook dit probleem onder 95? Een upgrade is dan niet zo'n goed idee, beter had je een nieuwe volledige installatie van 98SE gedaan. Dan had ie het probleem waarschijnlijk niet gehad nu.

Als je wel een verbinding krijgt maar geen data, is er in ieder geval niks bij Wanadoo aan de hand, dat is uitgesloten.

Als jij al aangeeft dat het probleem zich voordoet sinds die files zijn verwijderd, kan ie het best even win98SE opnieuw installeren, en dan geen upgrade. :)

ineens niet meer internetten

Heb zelf chello en kon ook ineens van de ene op de
andere dag niet meer op internet.
Ze hebben op afstand de kabelmodem wat toegestuurd
en ineens werkte het weer zoals vanouds.
Wat ik maar wil zeggen is dat het zomaar kan dat je zonder iets gedaan te hebben of veranderd te hebben ineens niet meer op internet kan :eek:

Dat is natuurlijk met alle problemen zo onder windows, gebeurt van de ene op de andere dag. :P

Zoals ik al zei kan het zomaar ineens toeslaan.
Dit was al dag 2 dat ik ineens (gebeurt helaas vaker) niet kan internetten via chello.
Van de helptelefoon krijg je de meest idiote adviezen waar geen enkele logica in zit, daar zitten echt geen mensen die er verstand van hebben, die lezen gewoon maar wat op.
Ik heb gewoon maar het stroomkabeltje uit de kabelmodem gehaald en weer teruggestopt en ziedaar het wonder : ik heb weer internet ! :D

Misschien een hele rare vraag, maar heb je ook je temp-internet files leeg gemaakt en al je cookies ff verwijderd.

Als deze namelijk overvol zit, kun je wel verbinding maken met je provider maar geen web-pagina's meer binnen krijgen omdat de buffer knotsvol zit en hij de pagina gegevens dus ook niet kan inladen.

Misschien een tip en anders zou ik het ook zo niet weten. :8-0:

Remy

Ja, temporary internet files, cookies, geschiedenis, en ook documenten in het startmenu, leeg ik regelmatig : ik hou van opgeruimd staat netjes en dialers, die komen soms uit het niets vallen, pleur ik ook gelijk weg :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan