Kan instellingen energiebeheer niet (meer) wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Sinds ik Windows Embedded Standard 7 (SP1 x86 NL) op mijn laptop (Dell Latitude E6400) geïnstalleerd heb, kan ik de instellingen van energiebeheer niet meer wijzigen, noch een ander energiebeheerschema kiezen.

Bij de accumeter staat: 'Sommige instellingen worden door de systeembeheerder beheerd.'. Ik ben echter zelf de systeembeheerder en er is zelfs geen administratoraccount te zien in de Veilige modus.

Als ik vervolgens bij Help ga kijken, wordt er gezegd dat ik instellingen in Groepsbeleid moet wijzigen. Ik heb hier alle instellingen op 'Ingeschakeld' gezet die met Energiebeheer te maken hebben, maar het mag niet baten.

Wat kan ik hier aan doen? In Windows 7 heeft het altijd wel gewerkt met dezelfde stuurprogramma's.

Kijk eens bij Dell op de website! Er zitten vast de drivers tussen waarmee je de energie-instellingen weer kunt regelen.
Onder "Systems Management of "System Utilities" vind je meestal de drivers die je daar voor nodig hebt.
Probeer anders het volgende onder Windows:
Probeer het volgende: Ga naar de opdrachtprompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdrachtprompt) klik rechts en kies "Als administrator uitvoeren"
Typ in het venster achter de prompt
net user administrator /active:yes
hit enter en typ daarna exit en enter
Herstart de pc en je krijgt nu bij aanmelden een ingebouwd administratoraccount erbij, log daarop in (bij de WW-vraag druk je op de entertoets) en probeer het dan nog eens.
Veel mensen denken ten onrechte dat ze administrator of systeembeheerder zijn, in jouw geval is Windows de systeembeheerder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan