Kan IP adres niet vernieuwen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjig2

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hallo,

Ik ben pas geleden verhuisd en had vlak daarna al problemen met internet, ik heb 1 PC die via de kabel aangesloten is, die deed het niet, hebben we een nieuwe modem gekregen, doet het nu wel, alleen bij mijn PC die draadloos verbonden zou moeten zijn werkt de verbinding niet.
Eerst heb ik geprobeerd met de CD van de modem mijn PC aan te sluiten, toen kreeg ik het bericht dat er geen verbinding kon worden gemaakt, toen heb ik gewoon zonder CD verbinding gemaakt met het draadloos netwerk en dat werkte, totdat de router gereset en aan/uit gezet is, nu kan ik zo ook geen verbinding meer krijgen; ik start op, hij begint te zoeken, zegt dan "netwerk-adres verkrijgen" en de verbinding is weer weg, gaat weer opnieuw zoeken totdat hij weer bij "netwerk-adres verkrijgen" is enzovoort...
als ik dan op verbinding herstellen druk komtie niet verder dan "IP adres vernieuwen".

Ik heb al ipconfig/release /renew enzo geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat er niks kan worden veranderd als het medium niet aangesloten is..
Ook heb ik een herstelpunt opgezocht van toen hij het wel deed, werkt ook niet.
Router resetten werkt ook niet..

Ik heb Windows XP,
Router: Huawei HG655d, van Online,
zo'n SAGEM dongel model XG762N
(Als je nogmeer info nodig hebt vraag maar)

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt ;)

Misschien is er een driver update voor je draadloze netwerk adapter?
Deze kun je vinden onder apparaatbeheer.

Heb je misschien al conact opgenomen met je provider? Misschien dat het signaal te zwak is op een of andere manier.

Ik heb even gebeld, ingelogd op de modem (ofzo) en daar wat instellingen veranderd, het doet het nu in iedere geval :)
Ik hoop dat hij na opnieuw opstarten ook weer gewoon verbinding maakt.

Bedankt voor de hulp ;)

hmm, ja werkte hij maar.. nadat hij het deed, melde ik me op een andere gebruiker aan op de PC en hij werkte niet meer; opnieuw opgestart, werkte even maar daarna nietmeer.
Hij zegt nu eerst een tijd, Netwerkadres verkrijgen, dan zegtie beperkte of geen verbindingsmogelijkheden>> "het netwerk heeft geen netwerkadres aan de computer toegewezen"
ik heb de klantenservice gebeld, een halfuur bezig geweest, niks verholpen.. firewall etc uit, ook niks..

Weet iemand wat te doen?

En wie weet hoe ik mijn DNS server code kan achterhalen, ipconfig/all staatie niet bij..

Iemand? :)

Hallo, ik heb geen oplossing, want ik heb hetzelfde probleem (gisteren nieuw modem geinstalleerd) Dus als er misschien ooit een oplossing komt, lees ik dat wel hier
gr.

Hmm, jammer. wat heb je al geprobeerd?
en wat voor soort dongel heb jij?

Groet,

janp,
ik heb het opgelost door rechts onderin de taabalk op het icoontje van de dongel te klikken, in mijn geval krijg ik dan zo'n overzichtje van SAGEM met de beschikbare draadlose netwerken, ik selecteer de goeie, druk op config, dan bij pre-configured key {WEP} (ik heb hem op WEP gezet, moest volgens de helpdesk)>> Format for entering key, uitklappen en ASCII selecteren, dan in het "hoofd" menutje staat "security enabled">>die uit vinken.
toen deed hij het bij mij weer :)

Laat even weten of het gelukt is ;)

Groet,

Hallo Sjig 2.
Bedankt voor je re.Wel wat laat maar lang weekendje even naar Polen geweest. Probleem is opgelost: modem 30 sec. van stroom gehaald, router uitgeschakeld, en weer ingeschakeld. computers opnieuw uit en ingeschakeld en alles werkte perfect. Groetjes Jan

Snelheid volgens speedtest.nl :
download 2504.8 KByte/sec (=20038 kbps
upload
251.0 KByte/sec (=2008 kbps)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan