Kan item niet verwijderen..bericht wordt al verzonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik heb een IMAP-mailaccount in oulook 2003 staan, hiervan werkte de uitgaande server niet; dus heb ik geprobeerd mijn eigen uitgaande server te gebruiken.
Om dit te testen heb ik een mail proberen te sturen, dit werkte niet.
Het probleem is nu dat Outlook 2003 weigert de mail te verwijderen, en de mail blijft nu staan in Postvak UIT.
Als ik de mail wil verwijderen gebeurt er niets, als ik het probeer te openen dan geeft het programma de foutmelding dat het item al wordt verzonden.

outlook%201.jpg

Dit klopt niet, want ik heb hierna de IMAP-account verwijderd en nu heeft het geen reden meer om te te verzenden, en ook bij de status van verzenden/ontvangen verzendt het programma de mail niet meer. Ik heb verder geprobeerd de mail te verwijderen in "safe mode" van Outlook, ook heb ik geprobeerd hierbij firewall en antivirus uit te zetten. Dit zonder resultaat.

Kan iemand me verder helpen, ik weet geen verdere stappen meer :)

Sluit Outlook helemaal af.
Schakel alle netwerkverbindingen uit.
Start Outlook opnieuw. Er wordt gevraagd of je in Off-line modus wilt werken. Bevestig dat.
Verwijder het test-mailtje in Postvak UIT. Als dat niet (meteen) lukt, sleep (=verplaats) 'm dan naar Postvak IN en verwijder 'm daar.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie. :thumb:

Ik heb alle netwerkverbindingen uitgeschakeld en de computer opnieuw opgestart, maar Outlook 2003 vraagt me niet in off-line modus te werken. Ik heb vervolgens geprobeerd het item te verwijderen, dit lukt echter niet. Al;s ik het item wil verplaatsen, gebeurd er niets. Ik heb trouwens zelf op off-line modus geklikt in het menu bestand, toen Outlook er niet om vroeg.

Er schoot ineens een idee me te binnen, door het te proberen met Shift+Delete, maar dit resulteerde helaas in onderstaande foutmelding:

outlook3.jpg

Vreemd dat je de vraag over off-line werken niet kreeg...

Ok, dan proberen we het anders (weer met alle netwerkverbindingen uitgeschakeld, dus 100% off-line):
Start Outlook met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt starten. Bevestig dat.
Probeer het dan opnieuw.

Tijs.

Het probleem blijft helaas. Er gebeurt niets als ik het wil verplaatsen en wil verwijderen. Ook heb ik net geprobeerd Windows in Veilige Modus op te starten met daarbij Outlook in veilige modus en zonder veilige modus.

Verrassend, zou ik willen zeggen.

Kijk even hier voor de makkelijke manier om de lokatie van je .pst bestand in te kunnen vullen. Kopieer het hele pad naar het Windows klembord, en sluit daarna Outlook helemaal af.
Daarna Scanpst loslaten op je .PST bestand:
Start -> Uitvoeren ->
%programfiles%\Common Files\System\MSMAPI\1043\scanpst.exe
of [Windows-toets]r toetscombinatie ->
%programfiles%\Common Files\System\MSMAPI\1043\scanpst.exe
Plak de lokatie van je .PST bestand vanaf het Windows klembord in het invoervakje en druk op Starten.
[Gebruik Scanpst net zo vaak totdat alle fouten uit je .pst bestand weg zijn.]

Probeer dan weer de instructies die ik al eerder heb aangegeven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik was hoopvol toen ik je bovenstaande post zag, maar helaas:

outlook4.jpg

Ik heb alsnog outlook in veilige modus geprobeerd, maar weer hetzelfde resultaat :(

Laatst bewerkt:
Vervelende andere manier:
Wat je doet is een nieuw gegevensbestand (bijv. mailnieuw.pst) aanmaken. Dan het nieuwe .pst bestand koppelen aan je e-mail als 'afleverbestand'. Daarna Outlook.pst ontkoppelen (=verwijderen uit het Outlook profiel).
Dan de items (agendapunten, e-mails etc.) en evt. submappen uit je originele Outlook.pst importeren in je nieuwe mailbestand in de juiste mappen, m.u.v. de map Postvak UIT.

PS: Maak vooraf (met Outlook afgesloten, natuurlijk) een volledige backup van alle bestanden die je in je Outlook gebruikersbestanden-map aantreft (zoals Outlook.pst en alle andere bestanden).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem is gelukkig opgelost!

Bovenstaande oplossing heeft gewerkt, eindelijk die rotmail uit Postvak UIT :D

Echt heel erg bedankt dnties! :thumb::thumb::thumb:

Hoi,

Als je de netwerkverbindingen uitschakelt en hierna de computer opnieuw start bestaat de kand, dat ook de netwerkverbinding er weer is.

De oorzaak van het niet kunnen verwijderen is echter duidelijk: Outlook probeert een mail in Postvak UIT te verzenden als er een internetverbinding is.
En gedurende dat verzenden is het mailtje 'bezet', zodat je het niet kunt verwijderen.

Ik adviseer dan ook altijd om:
1. de connector van een bedrade internetverbinding even los te halen
2. de draadloze netwerkkaart uit te schakelen
of - nog 'zekerder'
3. de stroom van de router cq modemrouter te halen.

En hierna outlook te starten en het mailtje (de mailtjes) te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan