Kan item(s) niet verplaatsen. De map is vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

oriolus99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Waar ik ook een bericht vandaan haal om in een andere map te stoppen, ik krijg steeds de melding:
"Kan item(s) niet verplaatsen. De map is vol."
Ik heb al van allerlei gepobeerd:

1. Alles archiveren vóór 1-1-2008
Die map archiveren die vol zou zijn (Verzonden items); na een tijdje archiveren, krijg ik de melding:
"Fout bij het archiveren van map Verzonden items in archief Persoonlijke mappen."

2. Er is een map die 3131 items bevat.
Dezelfde foutmelding als hierboven verschijnt, maar de 3131 items zitten nog in de bewuste map. De archief-file is weliswaar 22 MB groot, maar de gearchiveerde map bevat nog steeds alle items.

3. Nog een keer in hetzelfde archief dezelfde map archiveren, levert een verdubbeling van de grootte van het archief op (45 MB), maar de map zelf blijft 3131 items bevatten.

4. Omdat ik hoop dat na twee keer archiveren de items nog wel terug te halen zijn, heb ik de bewuste map getracht te verwijderen. Dat lukt niet. Melding:
"De map is vol."

5. Ook items verwijderen uit Verwijderde items lukt niet:
"De berichteninterface heeft een onbekende fout gemeld. Als het probleem blijft bestaan, start u Outlook opnieuw."

6. Ook dat helpt niet...
Er komen wel Archieflogs in mijn Verwijderde items te staan:
Zij bevatten alle regeles als:
"Fout bij het archiveren van map Postvak IN in archief Persoonlijke mappen."
En ook die mail kan ik niet meer verwijderen uit mijn Verwijderde items.

Wie weet raad?

Hoi,

Al geprobeerd het gegevensbestand OUTLOOK.PST te repareren?
Welke Windows- en OUtlookversie gebruik je?

Outlook.pst repareren

Sorry, ik vergat te vermelden dat ik Outlook 2007 onder Vista Home Premium gebruik. Dat was ik wel van plan.

Nee, ik weet niet hoe ik Outlook.pst zou moeten repareren. Ik zal kijken of ik kan vinden hoe dat moet.

Verplaatsen data

Het reparatieprogramma heeft inderdaad fouten gevonden.
Voor een back-up van mijn oorspronkelijke outlook.pst moet ik eerst ruimte vrijmaken:
Ik verplaats Documenten naar een andere schijf. Dat heeft even tijd nodig...
Dank je wel, Teun, ik denk dat jouw advies mijn problemen zal oplossen; zo niet dan kom ik graag weer terug;)

Hoi,

Het 'reparatieprogramma'tje' heet SCANPST.EXE en wordt meegeleverd met MsOffice. Je vindt het in de volgende map:

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\SCANPST.EXE

Als je het programma start, wordt gevraagd om het te repareren gegevensbestand.
Dit staat (standaard) in de volgende map:

C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\

Je moet hiervoor via de verkenner verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken.

Laatst bewerkt:
Gelukt! Eén overblijvende rariteit

Teun, bedankt! Mijn mappen zijn weer in orde. Geweldig!

Ik heb nog één probleem, of een rariteit, dat ik al langer heb:
Steeds als ik Outlook (bij één account) *) opstart, krijg ik twee beveiligingswaarschuwingen:
1.
Microsoft Office heeft een mogelijk beveiligingsprobleem aangetroffen.
C:\PROGRA~1\COMMON~1\Apple\MOBILE~1\bin\OUTLOO~2.DLL
De invoegtoepassing voor deze toepassing is uitgeschakeld.
Invoegtoepassingen kunnen virussen bevatten of anderszins een beveiligingsrisico vormen.
(hierna volgen drie knoppen, de eerste is niet klikbaar, de tweede en derde wel):
-> grijs-> Alle documenten van deze uitgever vertrouwen
-> klikbaar-> Invoegtoepassing voor de toepassing inschakelen
-> klikbaar-> Invoegtoepassing voor de toepassing uitschakelen
Het maakt daarna niet uit welke van de twee ik kies.
2.
En vervolgens precies zo'n scherm, maar dan met de regel:
C:\Windows\syste32\mssphtb.dll
Ik heb QuickTime al eens gedeïnstalleerd, maar daarmee was het probleem niet opgelost.
Ook heb ik de genoemde files hierboven gerenamed, maar ik bleef de meldingen houden. Verwijderen durfde ik niet.

_________
*) Bij andere accounts op deze pc met dezelfde Outlook komt deze rariteit niet voor.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Menu: Extra > Vertrouwenscentrum
Klik op 'Invoegtoepassingen'
Onderaan op de knop 'Start' achter COM-invoegtoepassingen.

Als je een keer klikt op de geïnstalleerde invoegtoepassing, zie je precies het pad waar de foutmelding komt:

Notificatie Outlook-wijzigingen
en
Windows Search Email-indexer.

je kunt ze zonder problemen verwijderen met de betreffende knop in ditzelfde venster.

Ik kan ze niet verwijderen

De twee genoemde geïnstalleerde invoegtoepassingen hebben geen van beide een vinkje en als ik op Verwijderen klik, krijg ik de melding:
"De status van verbonden Office-invoegtoepassingen die zijn geregistreerd in HKEY_LOCAL_MACHINE, kan niet worden gewijzigd."
Kan ik dat misschien alleen als Administrator, of moet ik dat toch maar niet doen?

Laatst bewerkt:
Vreemd ......
Trouwens, die melding 'De map is vol' waarmee je je topic begon heeft w.s. te maken met een - te - volle c:\-partitie .........

Volle partitie

Trouwens, die melding 'De map is vol' waarmee je je topic begon heeft w.s. te maken met een - te - volle c:\-partitie .........

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb mijn Documenten naar een andere partitie overgezet. Vóór het Herstellen wilde het reparatieprogramma een back-up maken van outlook.pst en daarvoor was te weinig plaats. Zoals gezegd heb ik toen Documenten verplaatst, waarna de reparatie succesvol was.

Laatst bewerkt:

Ik begrijp je aanwijzing nu beter.
Er staat, inderdaad dat ik daarvoor gekozen heb, dat de invoegtoepassing niet geladen is:
"Niet geladen. De gebruiker heeft ervoor gekozen macro's uit te schakelen."
Maar wat moet ik daarmee?
De beide meldingen bij het opstarten van Outlook verschijnen altijd, of ik de invoegtoepassingen nu wel of niet inschakel...

COM-invoegtoepassingen

Misschien heb je er wat aan als ik de inhoud van de Beschikbare COM-toepassingen meedeel?:

V Junk E-mail Reporting Tool (werk niet meer sinds mijn provider een spam-filter heeft geïnstalleerd...
Kalenderinvoegtoepassing ...
V Microsoft Exchange - universele berichtuitwisseling
V Microsoft Office SharePoint Server-... (zou wat mij betreft uit kunnen staan)
V Microsoft Outlook Services voor mobile apparatuur ( idem... )
V Microsoft VBA voor Outlook-invoegtoepassingen
Notificatie Outlook-wijzigingen
Outlook-invoegtoepassingen voor MS Access (MS Access heb ik niet)
Windows Search Email Indexer

Die met de V ervoor zijn dus ingeschakeld.

Eén van beide fouten kunnen elimineren

...
Steeds als ik Outlook (bij één account) opstart, krijg ik twee beveiligingswaarschuwingen:
1.
C:\PROGRA~1\COMMON~1\Apple\MOBILE~1\bin\OUTLOO~2.DLL
Invoegtoepassingen kunnen virussen bevatten of anderszins een beveiligingsrisico vormen.
(hierna volgen drie knoppen, de eerste is niet klikbaar, de tweede en derde wel):
2.
En vervolgens precies zo'n scherm, maar dan met de regel:

Ik heb een programma gedeïnstalleerd dat iets te maken had met mobile hardware, in het kader van: opruimen wat je niet nodig hebt...
Als ik het mij goed herinner had het iets te maken met iTunes of was het QuickTime, ik weet het niet meer. Maar dat heeft probleem 1 uit de wereld geholpen, zo bleek later...
Weet iemand nu toevallig waarmee mssphtb.dll iets te maken heeft?

Ik heb dus nog één probleem: met mssphtb.dll

Steeds als ik Outlook (bij één account) opstart, krijg ik een beveiligingswaarschuwing:

Weet iemand toevallig waardoor mssphtb.dll op mijn pc is terechtgekomen, of gewijzigd? Welke toepassing heeft hiermee te maken?

Opgelost

Steeds als ik Outlook (bij één account) opstart, krijg ik een beveiligingswaarschuwing:
Ik ben 'm kwijt! Onlangs gaf mijn Outlook aan dat hij niet overweg kon met een bepaalde plug-in/weet-ik-wat en vroeg mij of hij hem mocht verwijderen. Ik heb ja geantwoord. Het resultaat was dat ik die stomme beveiligingskwestie niet meer verschijnt :)
Eindelijk!
Wat het was en hoe ik eraan kwam, Joost mag het weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan