kan iTunes niet verwijderen/installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomTomGo112

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Na enkele foutmeldingen in iTunes besloot ik om het programma opnieuw te installeren. Via de update-functie lukte het niet, en ook door het van de apple-site te downloaden niet en wel om de volgende reden:

Ik krijg tijdens de installatie (of verwijderen van iTunes, dat is dezelfde melding) de volgende melding:

Could not open key:
HKEY_LOCAL_MACHINE]\Software\Classes\Interface\{915DA835-02FE-4953-92FA-624BDF5D85AB}\ProxyStubClsid.
Verify that you have sufficient acces to that key, or contact support personnel.

Wanneer ik in de register-editor naar de ProxyStubClsid map ga, krijg ik de volgende melding:

Kan ProxyStubClsid niet openen.
Deze sleutel kan niet worden geopend vanwege een fout.
Details: toegang geweigerd.

Ik heb geprobeerd de machting te wijzigen, wat niet lukt, terwijl in de bovenliggende map de machting wel gewoon bij de administrator ligt.

Ik heb geen idee hoe ik dit nog kan veranderen, terwijl het wel essentieel lijkt om iTunes te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren (verwijderen lukt niet, en nieuwe versie over oude heen installeren lukt ook niet).

Op de Apple-site staat dat deze foutmelding kan ontstaan wanneer de oude versie onder een andere adminstrator is geinstalleerd dan de nieuwe, maar ik heb altijd dezelfde rechten gehad, dus dit kan het niet zijn lijkt me. De enige optie die daar aan wordt gedragen is Windows opnieuw installeren, maar dit lijkt me een beetje voorbarig.

Kan iemand mij vertellen wat er precies aan de hand is of suggesties wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt!

edit: wanneer ik de 2e foutmelding (over ProxyStubClsid) wegklik, kan ik wel met de rechtermuisknop de machtingen aanpassen, maar niet bekijken. Wanneer ik hier mijn administrator-account als volledige toegang markeer, krijg ik bij het opslaan van deze machting de volgende melding: kan wijzigingen van de machtingen op ProxyStubClsid niet opslaan. Toegang geweigerd. Ook dit lijkt niet te werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan