Kan je beeldscherm je videokaart kapot maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hoi allemaal,

Laatst is het beeld van mijn desktop overleden, allemaal heel treurig enzo... Ik kreeg dus geen beeld meer, wel met andere videokaarten, maar na een tijdje stopte deze er ook allemaal mee, dus ik heb maar besloten hem uit te laten en voor reserveonderdelen te gebruiken.
Ik zit hier nu dus met een laptop die gewoon een VGA uit heeft, en ik vroeg me af of het aan het beeldscherm kon liggen dat die videokaarten kapot gingen. Als dat namelijk het geval is, duw ik ook het beeldscherm het raam uit, en sluit ik hem niet aan op mijn laptop, voordat die er ook mee stopt.
Alvast bedankt.

Clank

het lijkt me heel erg onlogisch. ik denk eerder dat je moederbord je videokaarten kapot maakt :/

als er een stroompiek door het scherm naar de videokaart gaat kan het in theorie wel gebeuren.

Wanneer er een kortsluiting in je monitor of VGA kabel zit kan ik me ook voorstellen dat je videojkaart het begeeft maar ik heb dit nog nooit gehoord of meegemaakt.
Je scherm geeft wel beeld toch ?

Groeten Marcel

Ja. Klopt. Er komt nog steeds beeld uit. Maar ik wou het gewoon even zeker weten, zodat ik nog een computer over hou.

Bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan