Kan je keylogger...

Status
Niet open voor verdere reacties.

PHPsnaputnie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Ik wist niet waar ik dit moest posten dus post ik het hier. Kan je alleen keylogger krijgen als je een bestand download waar een keylogger in zit, of kan je hem gewoon krijgen dat je een e-mail opent en dan heb je key? Ik zou het graag weten want dan weet ik of ik alle e-mails moet openen ja of nee.

Ik denk dat je je mail moet openen en een bestand ervan downloaden waar een keylogger in zit!
Je kan er ook aan komen door er zelf 1 te downloaden!

ik ken wel een Prog. dat alles wat je intypt word overgenomen op een Tekst Document
HomeKeylogger.

Hij wilt het TEGEN GAAN NIET HEBBEN!
Dat van mij was een grapje.....:o

Een keylogger kan ook onzichtbaar bezig zijn, je hoeft dus niet per se de keylogger te starten ( dubbelklikken op exe-bestand ) om de keylogger te starten.
Soms is een keylogger zichtbaar in Taakbeheer ( Ctrl + Alt + Del ) en soms ook daar niet.
Dan kan je een keylogger opsporen met het gratis KL-Detector.

Spybot S&D, Ad-Aware, en AVG kunnen ook al wat vinden, maar voor de lastigere is KL-Detector handig.

Nee dat bedoel ik niet ik heb geen keylogger maar ik krijg soms e-mails van mensen die ik niet ken en mijn vraag is dus als ik die open kan ik dan een keylogger in me computer krijgen?

Ja als je iets download uit dat mailtje kan er een keylogger in verborgen zitten!

Nee dat bedoel ik niet ik bedoel: Bijv. Ik ga kijken of ik een e-mail heb ik heb er een ik open de e-mail en dan scan ik gewoon met iets en dan blijkt dat er een key in me comp zit (terwijl ik niks heb gedownload) kan dat dan komen doordat ik die e-mail heb geopend?

PS: dit is niet echt gebeurd maar ik verzin het anders snap je het niet ;)

Als er in de bijlage een keylogger zit, of een bestand wat een keylogger in werking zet, of eventueel nog downloadt, dan kan dat.
Dus altijd voorzichtig zijn, en de bijlages voor het openen scannen.

Een keylogger kan ook onzichtbaar bezig zijn, je hoeft dus niet per se de keylogger te starten ( dubbelklikken op exe-bestand ) om de keylogger te starten.
Soms is een keylogger zichtbaar in Taakbeheer ( Ctrl + Alt + Del ) en soms ook daar niet.
Dan kan je een keylogger opsporen met het gratis KL-Detector.

Ik wilde KL gebruiken ,Probeer 2 links op jullie site waaronder die bij dit topic.McAfee Site Advisor slaat meteen op tilt.Deze link bevat spyware en een ander bevat 'frauduleuze inhoud'.Durf ze niet te gebruiken,wat is het advies?Alvast bedankt voor de reakties

Laatst bewerkt:
miss moet je een ander topic hier voor maken paulg;).

Maar ff ontopic: Ik denk dat jullie nie snappen wat ik bedoel ik bedoel dat gwn dat ik een e-mail open er zit geen bijlage in enso maar er zit alleen een plaatje in en er staat onder:

Whahaha your hacked by: (naam van iemand)

Dit is ook een voorbeeld dit is niet echt gebeurd bij mij ;)

Ik wist niet waar ik dit moest posten dus post ik het hier. Kan je alleen keylogger krijgen als je een bestand download waar een keylogger in zit, of kan je hem gewoon krijgen dat je een e-mail opent en dan heb je key? Ik zou het graag weten want dan weet ik of ik alle e-mails moet openen ja of nee.

Elk mailprogramma kan je zo instellen dat je alleen maar plain-tekst ontvangt (geen html).
In dat geval loop je geen gevaar bij het alleenmaar openen van het e-mail bericht.
Deze optie wordt ook vaak gebruikt om je privacy te beschermen. Indien je mail ingesteld is dat het ook html kan ontvangen, kan de zender zien dat het mailtje ontvangen is (en door wie). (in de logs van zijn server)
Dus:
Stel je mailprogramma zo in dat het alleen platte tekst ontvangt en dan kan zich niets ongemerkt installeren. (ook geen Keylogger oid). In het ergste geval bevat een plain-tekst-mail een kwaadaardige code, maar dan is het niet executable (uitvoerbaar). (En de meeste AV-scanners herkennen ook een kwaadaardige code, zelfs als het niet ge-compiled is). Maar nu worden we wat te technisch. Kortom: Instellen op plain-tekst, geen html.

N.B: Voor de duidelijkheid:
Ik heb het niet over eventuele bijlages in mails, maar puur het mailtje zelf.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan