Kan je met multimedia modem zowel draadloos als bedraad internetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miranda00

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste mensen,
Ik heb een Tele2 multimedia modem. De pc is mbv een kabel met het modem verbonden en het internet werkt.
Nu wil ik ook graag met een laptop (draadloos) internetten met hetzelfde modem. Dus het multimedia modem gebruiken voor zowel draadloos als bedraad internet. Is dit mogelijk?? En zo ja; hoe moet ik dit doen? Ik hoop dat er iemand is die me hierop antwoord kan geven. Alvast bedankt!

Het modem ziet er inderdaad zo uit als op de afbeelding. Onderop zit een sticker met de tekst Davolink DV2020.
Als ik er zowel een vaste pc (bedraad) als een laptop (draadloos) op wil aansluiten wat zijn dan de stappen die ik moet ondernemen? (ik ben namelijk een leek op dit gebied...)
Alvast bedankt voor uw reacties....!

Welk besturings syteem heeft de laptop !?
Ik ga vast even uit van Windows 7.
Als je rechts onderin je taakbalk kijkt naast je klokje zie je of een scherpje of een aantal streepjes boven elkaar. Als je daar op klikt dan kan je alle draadloze verbindingen in je buurt zien. Daar staat jou Tele2 modem ook tussen.
Daar klik je op en dan op verbinding maken. Je voert eventueel het wachtwoord in en zet een vinkje bij automatisch verbinding maken. Hij gaat dan verbinden en je krijgt een pop up scherm waarin je het type netwerk moet kiezen, daar kies je voor thuis netwerk.

Als je niet weet welke naam je modem heeft dan moet je achterop of onderop op de sticker kijken. Daar staat waarschijnlijk bij SSID welke naam je modem heeft en tevens je wachtwoord/beveiligings code.