Kan je op een externe HD een spel installen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsj

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
ik heb een vraag ik heb een dell inspirion 1150 laptop en daar zit 40GB op en dat wil ik uitbreiden voor spellen maar kan ik die op externe HD installeren en heb ik daar een 1.1 usb of 2.9 usb aan sluiting voor nodig

MARSj

Laatst bewerkt:
Uiteraard kan je daar spellen op installeren. Ik weet alleen niet of het snel genoeg is... Alhoewel, met usb 2.0 kom je een heel eind. USB 1.0/1.1 is sowieso niet snel genoeg, maar naar mijn weten zijn alle harddisks tegenwoordig USB2.0 of FireWire :thumb:

Tja.. USB 2.0 is simpelweg een stuk sneller.

Of het echt lekker soepel draait weet ik niet.. geen ervaring mee moet ik zeggen.

Geplaatst door steven-w
Uiteraard kan je daar spellen op installeren. Ik weet alleen niet of het snel genoeg is... Alhoewel, met usb 2.0 kom je een heel eind. USB 1.0/1.1 is sowieso niet snel genoeg, maar naar mijn weten zijn alle harddisks tegenwoordig USB2.0 of FireWire :thumb:

maar dan is de vraag is het veel te sloom of wel mee te werken

met spelen heb ik geen ervaring op usb2

maar als ik bv 500mg naar usb2 kopieer duurt wel 3 keer zolang

dus ik veronderstel dat je spellen heel traag zal gaan
ik zou kiezen voor pci-ide zo kun je 4 toestellen bij insteken en dat werk wel goed

sorry wist niet dat over laptop ging
dus vergeet die pci-ide maar

misschien grotere hd aanschaffen als moederbord aankan teminste

dat kan wel maar dan kan ik alleen van een 40 naar een 60GB en die 60GB komst 120 euro dat vind ik wel erg veel

Over het algemeen zal het laden misschien wat langer duren, maar tijdens de game zelf wordt je harddisk vrijwel niet gebruikt (alles zit in je RAM geheugen op dat moment), dus ik denk dat je daar niet veel last van zult hebben.

ik had ook gehoord alles wat hij tijdens het spel nodig had zet hij op de C schijf en het laden op de externe schijf dan

Geplaatst door marsj
ik had ook gehoord alles wat hij tijdens het spel nodig had zet hij op de C schijf en het laden op de externe schijf dan

Hij zal de bestanden eerst extern op moeten halen ja. Dit kan langer duren.

De bestanden die in gebruik zijn worden in je geheugen en in je wisselbestand (op C:\) geplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan