Kan je van XP Pro naar XP Home?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Famgeus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Ik heb mijn computer geupgraded van XP HOME naar XP Professional. Tijdens de installatie liep hij een keer vast. Uiteindelijk toch XP Pro geinstalleerd. Echter soms loopt de computer vast en krijg ik foutberichten (Rasman). Ik wil nu weer terug naar mijn goedwerkende XP Home. Kan dit door de XP Home cd op te starten of moet ik de C: formateren. Wie weet het antwoord.

Dank voor je reactie.

Geus

Als je de home wilt gebruiken, dan denk ik dat systeemherstel naar VOOR de upgrade misschien wel werkt.

Weet het niet zeker, maar dat lijkt me het logischste.

Dat hij nu vaak vastloopt zal best te maken hebben dat de upgrade niet lekker liep.

Windows cd in de speler stoppen, opstarten en als je hier bent aanbeland even de paritie waar nu windows op staat verwijderen en opnieuw aanmaken en dan gewoon installeren :thumb:

Worden mijn schijf geformatteerd bij verwijderen partitie waar windows opstaat?

Kruger,

Dank voor je antwoord. Als ik jouw advies opvolg en de partitie waar nu Windows XP op staat verwijder, zijn dan al mijn gegevens en programma's weg op de C?

Hoe maak ik een nieuwe partitie in dit scherm aan?

Ja dan ben je alles kwijt wat op C staat.
Het beste wat je kunt doen is gegevens die niet weg mogen even op een andere schijf zetten op backuppen op cd-r, cd-rw.

Als je in dat scherm komt en je staat met de regel op schijf C, dan klik je op D en verwijder je de paritie. Dan kun je volgens mij als je dan op C klikt een nieuwe paritie maken. Dan formateerd die de schijf ook en kun je meteen met de installatie beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan