Kan je windows knippen en plakken van hd c: naar hd d: in een computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo mensen,

Heb een nieuwe grotere hd in mijn computer gezet!Nu vraag ik me af of ik ook gewoon alles van c naar d kan verplaatsen.Waarschijnlijk moet ik dan zoiezo in mn bios de masterboot veranderen, maar kan dit dan werken?Heb het voornamelijk over de map windows!

Groeten....

Nee dit zal niet werken.. je zal windows op de nieuwe partitie moeten installeren (en van de oude verwijderen, als je dat wil..) :)

Aaajeetee heeft wat dat betreft gelijk. Wil je dat?
Je kunt toch ook gewoon nieuwe partities aanmaken en windows gewoon op C: laten staan?

Ik zou C: gewoon alleen voor Windows houden en de nieuwe harde schijf voor het installeren van nieuwe programma's, downloads etc. Zou alleen regelmatig de temp-files verwijderen.

Je kan wel in ghost kiezen voor de optie van partition to partition. Daarmee kopieer je letterlijk alles van de ene partitie naar de andere. Ghost is een programma van symantec.

Nou, heb dus maar gewoon windows op mn nieuwe schijf gezet, en ben opnieuw alles aan het installeren.Voordeel is natuurlijk wel dat ik weer met een schone lei begin!Sluit dan mn oude hd als slave aan en zal daarvan de rest (muziek,plaatjes,downloads) in de zelfde mappen plakken als daarvoor maar dan op de nieuwe.. Dit werkt perfect!

Bedankt mensen voor jullie snelle reacties

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan