Kan je zomaar Driveletter veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Is het een probleem om de drive letter van een partitie te veranderen? Ik wil windows op C hebben.. maar nu is staat hij op F... Kan ik dit met paragon partition manager gewoon aanpassen..zonder dat ik straks niet meer kan opstarten of zo? Moet zeggen dat op dit moment ik een partitie C heb..als primary logical disc, whatever that means..

Nee, helaas, dat gaat niet, uithuilen en overnieuw beginnen, en NIET de eerste partitie verwijderen, zo laten.

Gebruik eerst Gparted, om de partities de juiste groote te geven, kan ook met de opstartflop of cdrom van PM.

In Gparted zit ook een filemanager, om windows naar de c: te verhuizen.

Als het allemaal is gebeurt, met de XP cd opstarten, en naar de hestel console gaan, daar naar installeren gaan, en hopelijk wil hij de XP installatie, die nu op de C: staat, repareren, dus daar voor herstellen kiezen.

Laatst bewerkt:
Heb dat Gparted gedownload.. krijg iso bestandje maar zie geen .exe bestandje staan dus weet niet hoe ik hem moet opstarten.. eerst branden en dan als boot gebruiken of zo? Het is toch wel voor windows toch? want zie bij screenshots apple pctje staan...

thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan