Kan jij een goede naam verzinnen voor je project

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tdgjules

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Hallo,

Zoals de titel het zegt zou ik graag willen weten van jullie of jullie creatief zijn of niet bij het bedenken van een nieuwe naam voor je website, project, onderneming, film, mp3,...

Ik vraag me namelijk af of mensen echt goed nadenken over dit onderwerp of niet.

Graag zou ik je ervaringen en bedenkingen lezen

Jules

Lessen Nederlands: Stijlfiguren en Beedspraak.

Een groot hulpmiddel hierbij is volgens mij stijlfiguren en beeldspraak. Ik heb hier een halfjaar geleden lessen over gehad in Nederlands, en ik weet er nog wel wat van.
Ik zal beginnen met een opsomming over de stijlfiguren:

• Overdrijving: spreekt voor zichzelf, bv. "Ik stond daar eeuwen te wachten"
  • Tegenstelling: spreekt voor zichzelf, bv. "het groene stoplicht"
  • Paradox: als een tegenstelling, maar hier moet je toch even over nadenken, bv. de zin "Ik ben een leugenaar" (link --> wikipedia)
  • Climax: vergroot/versterkt enz... bv. "Fluisteren, praten, roepen, SCHREEUWEN..."
  • Enz...

Dan nu de beeldspraak:

• Vergelijking: spreekt voor zichzelf, bv. "Hij werd zo rood als een kreeft", let vooral op het woord "als"
  • Metafoor: vergelijking zonder vergelijkingswoord (als, alsof enz...), bv. "Hij zat op zijn stalen ros"
  • Personificatie: een levenloos voorwerp menselijke eigenschappen toewijzen, bv. "De dag lachte hem toe"

Het is misschien een beetje lastig om hier iets uit te halen dat een beetje een originele titel is, maar je komt er wel :). Ik heb trouwens (niet hiermee, ik kom er net op :)) de naam "Het Machinespook" bedacht. De link leidt naar een topic met meer info (in test-mijn-programma).

Is dit louter ter informatie, of heb je even geen inspiratie (he, dat rijmt :))?

Succes met ervaring opdoen en zo (en als je een prog aan het maken bent, ook succes daarme :)).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je bericht!

Ik heb dat vorig jaar volgens mij ook geleerd in de zeer interessante *kuch* les nederlands.

Waar om ik de vraag stelde:

Ik kwam vanmiddag op een idee om met een community een naam te bedenken voor een 'opdracht gever'

Vandaar de vraag om even te inventariseren of het ook wel echt nut zou hebben.

Graag gedaan :) Het was natuurlijk een mooie vraag :)

Ach zo! Veel succes nog daarmee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan