Kan JPEG bestand niet openen na knippen vanaf SD card

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suusje1

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Help!

Vorige week ben ik een weekendje weg geweest met mijn gezin en hebben we prachtige foto's gemaakt van de eerste keer op het strand van ons dochtertje.. je raad het al... de foto's zijn niet te openen!

Ik heb al een soortgelijke vraag gevonden op dit forum en de antwoorden daarin ook toegepast maar helaas, geen resultaat dus, bij deze mijn schreeuw om hulp!

Het volgende is er gebeurd,

Ik heb de foto's, zo'n 120 stuks van de SC card op mijn computer gezet.
SD card in de computer, alles geselecteerd, geknipt (ja, ik weet het,heel dom, doe altijd kopieren, maar soms heb je zo'n dag!) en in een map op de computer geplaatst.

Ik kan zo'n 30 foto's openen, de rest niet!
Heb al geprobeerd de foto's terug te krijgen met smart recovery maar dan krijg ik dus alleen de foto's die ik al kan openen.

Is er een manier om deze foto's toch te openen?
Eigenschappen zijn hetzelfde maar als je met de muis op de het bestand ga staan geeft hij alleen de grote van het bestand terwijl bij de foto's die wel te openen zijn ook het formaat, type camera etc. staat.

Oh... ik hoop zo dat iemand mij kan helpen!! Wilde ze op de computer zetten om 1 foto te vergroten, deze was zo mooi dat we hem levensgroot in huis wilden hangen....

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Of je de foto's nou van je SD kaart 'knipt' of 'copieert', dat maakt op zich niet zoveel uit ..

Echter, het is natuurlijk wel raar, dat je er maar een stuk of 30 kan openen, en de overige 90 niet (meende dat het om 120 foto's o.i.d. ging) ;)

Maarja, kan zo vanuit hier niet zien, wat je gedaan hebt (of juist niet gedaan hebt) .. Mischien dat iemand eens even met je mee kan kijken met teamviewer o.i.d. ?!

Suc6! :thumb:

Welk besturingssysteem gebruik je?

Suggestie:

Rechtsklik -> Openen met -> Photo Viewer?

Untitled.png

Bedankt voor jullie reacties.

Dordat ik ze de foto's heb geknipt zijn ze van de SD card af en deze krijg ik dus ook niet terug.
Heb de foto's in allelei programma's geprobeerd te openen maar, helaas dat werkt ook niet..

Iemand nog suggesties?

Heel belangrijk dit.

Voordat je verder gaat met proberen. Doe absoluut niets meer met de SD kaart. Ook verwijderde bestanden kunnen hiervan terug gehaald worden en je foto's zijn misschien nog wel te redden.

Nu dit gezegd is.

Er zijn een aantal programma's (betaald en gratis) te vinden op internet. Ik zal nog even zoeken naar een goed iets. Maar gebruik de kaart niet. Ook niet om nieuwe foto's te maken.

Hoi RogerS,

Ik zal de kaart absouluut niet gebruiken!
Heb hem alleen gebruikt met een recover programma, (dus in de computer geplaatst en recover programma laten zoeken) Dit haalde dus niets uit. Heb al gezocht naar andere programma's maar wordt er niet echt wijs uit welke nou goed is of niet.

Heb pc inspector file recovery al geprobeerd, deze haalt alleen de 30 foto's die is wel kan openen terug.

Thanks!

Hallo.

je kunt het programma recuva downloaden dat is gratis.
Installeer dat programma en stop de sd kaart in een kaartlezer.
Draai dat het programma recuvan en volg de aanwijzingen.
Dan kan hij alle foto's van de cd kaart terug halen.
Ik was alle foto's van de vacantie van vorig jaar kwijt door een hd crash maar heb ze allemaal op 4 na terug.
Dus zou zeggen probeer het niet geschoten is altyd mis.
Je kan het programma hier downloaden.
http://www.gratissoftware.nu/downloaden/recuva.php

Nogmaals het is gratis en niet geschoten is altyd mis.

Groeten en sucses met de foto's.

Cees.

:thumb::thumb:

Beste Cees,

Had het programma toevallig net gedownload, zag er goed uit... maar helaas.
Dit prgramma vond de foto's wel allemaal, in tegenstelling tot file recovery, maar kan van de teruggeplaatste foto's alleen de eerste 30 foto's openen, dat zijn juist de foto's die ik al kon openen!

Boehoehoe, is er dan niets meer aan te doen? Heb ook even het file gelezen met een programmatje en daar stonden allerlei tekens bij de foto's die ik wel kan lezen en bij de fotos die ik niet kan lezen staat 0000000000.
Zegt misschien niet veel maar denk toch dat het misschien wel een verloren zaak is, wat heel erg jammer zou zijn...
Bah, baal er zo ontzettend van...

Hallo.

Heb je de foto's van de sd kaart proberen terug halen of van de pc.
je moet proberen ze terug te halen van de sd kaart van pc zal niet lukken omdat daar de foto's op staan die je niet kunt openen.
Als je het van de sd kaart geprobeert hebt en het lukt niet, sorry dan weet ik het verder niet.
Hoop altans nog dat het lukt.
Mijn foto's waren gewist van de sd kaart en die heb ik terug kunnen halen.

Groetjes Cees.

Nee heb de foto's teruggehaalt van mijn SD card.
En dit is dus ook "gelukt" Alleen hij laat nog steeds alleen de eerste 30 foto's zien. en de andere 90 niet.
Weet ook zeker dat dit na het kopieren is gebeurd want heb alle foto's eerst bekeken op de computer toe ze nog op de SD card stonden. Daarna heb ik alles geselecteerd, vervolgens geknipt en daarna geplakt in een nieuwe abeeldingen map op de computer. Foto's van de SD card af en maar 30 van de 120 foto's zijn te openen in nieuwe map.

Heb wel gewoon alle foto's in de map staan alleen kan het grootste deel van de foto's zijn dus niet te openen. En dit is met recuver hetzelfde.
Het aantal MB van de foto's die ik wel en niet kan openen is ongeveer gelijk dus er moet nog iets over zijn van de foto's die ik niet kan openen.

Ben nu op zoek naar iets wat JPG bestanden kan herstellen..is iemand hier in thuis?

Laatst bewerkt:
Hallo.

Probeer eens alle foto'S te wissen van de sd kaart en dan proberen terug te halken met recuva.
Als dat dan nog niet lukt dan denk ik dat het een verloren zaak is.
Nogmaals sucses met het terug halen.

Groetjes Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan