Kan klok niet synxhroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus Windows repair alle in one heeft niet geholpen?

Tijs.

Ok:
Helaas heeft het allemaal niets uitgehaald, integendeel. Na dat de klok een tijd lang niet veel meer te hard liep, loopt ie nu ongeveer een half uur per dag achter. Ik weet het dus ff niet meer.
Windows zegt dat ie aan het synchroniseren is, maar vervolgens meld hij dat er een fout is opgetreden, maar verteld niet welke fout

Onder XP wil de volgende truc ook wel eens lukken: Controleer de datum & stel die eventueel bij, idem met de tijdzone, & stel de klok handmatig in op 1 a 2 minuten achter. Klik Toepassen, & probeer dan nog eens een synchronisatie uit te voeren. Mislukt dat de 1ste keer, even wachten, & nog eens proberen. Lukt het weer niet, probeer dan een andere tijdserver uit de lijst, bv. time-nist.gov, vaak doet die het dan wel.
Anders word het speurwerk...

Indicatie van een lege BIOS-batterij is dat de klok continue achterloopt, & bij helemaal leeg zal de BIOS de standaard-instellingen laden, waaronder de begin-datum en tijd van de betreffende BIOS.

Ik vind Mik's 7 jaar erg optimistisch, ligt er ook aan of de computer na het afsluiten helemaal van de netspanning word gehaald &/of ook de accu eruit word gehaald, in dat geval gaat een CR-2032 batterij ongeveer een jaar mee, heeft de computer daarentegen zo goed als altijd iets van voorspanning, netstroom of accu, dan twee, soms drie jaar.

Kwaliteit van de batterij doet er ook toe, zelf gebruik ik altijd Rayovac CR-2032 van de fotobalie van de Hema voor laatste keer € 2,39 per stuk, dacht ik. Laatst bij de Action achter de kassa een pak van 8 stuks voor € 1,85 gekocht. Niet getest, Nederlandse importeur, batterijmerk in het Chinees...???...

Lege batterij mag je er met je blote vingertjes uit peuteren, de nieuwe plaatsen met handschoentjes of een papiertje, anders loopt die sowieso meteen leeg.

Dit is ook gelijk mijn betoog in vorig bericht:
Mijn PC is 13 maanden oud en dus lijkt het me stug dat het daar aan ligt.
Als die PC dus een jaar met een fabrieksnieuwe batterij in het schap heeft gelegen, zonder stroom, dan kan die batterij dus wel degelijk compleet leeg gelopen zijn. Zie indicaties in mijn vorig bericht.

Ik wilde er aleerder nog niet op reageren, omdat het onderwerp afdwaalt naar lekstromen, wat weer een enorme discussie apart op zich ontwikkelt...

Sinds vanmiddag staat er: Er is een fout opgetreden bij een poging om een synchronisatie uit te voeren. De peer is onbereikbaar.

Ok, verlaat tijdelijk het Windows tijdsynchronisatie verhaal en ga over op NetTime om de tijd te synchroniseren.
Download: hier

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan