• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan kolommen niet samen koppelen in een Som

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijdij

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2014
Hallo, Ik heb een huishoudboekje programma. Nu wil ik graag twee kolommen samen voegen. Nu heb ik dit geprobeerd door =SOM(L3:L199)+M2 te doen, maar krijg dan de melding Hier kunt u niets invullen dit wordt automatisch berekend. Dit klopt idd. L3 wordt idd automatisch berekend. maar ik wil deze aan M3 koppelen. Vakje M2 is ook een optel som van de hele kolom. Kan iemand mij helpen de bovenstaande melding eraf te krijgen. Alvast bedankt.

Die melding is geen standaardmelding van Excel, maar van het huishoudboekje programma.
Jouw formule op zich levert geen fouten op, alleen zou ik hem persoonlijk schrijven als =SOM(L3:L199;M2), maar daar gaat het niet om.
Het punt is hoogstwaarschijnlijk dat het veld waarin je de formule wilt plaatsen, door het programma is afgeschermd (en niet zozeer het feit dat L3 automatisch berekend wordt).

Volgens mij kun je het beste te rade gaan bij de makers van het programma of anders een representatief voorbeeldje plaatsen (via "Ga geavanceerd" kun je bijlagen toevoegen) zodat we kunnen zien waar de schoen wringt (voorzover de code toegankelijk is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan