• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan kolommen niet totaliseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJMS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJMS

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2019
On line houden wij een kasboek bij. Elke dag wordt de kas geteld. Er bestaat geen mogelijkheid om het kasboek van een hele maand te exporteren naar excel.
Dus markeer ik het maandoverzicht en kopieer het naar Excel. Zie bijgaand voorbeeld.
Op géén enkele wijze lukt het mij om de (tekst(?))bedragen om te zetten naar valuta dat ik de kolommen kan totaliseren.

Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de support.

MvG

Paul

Bijlagen

Verwijder alle € tekens, dat kan met 1 zoek en vervang opdracht, dan kun je rekenen met de bedragen.
Evt. kan je de opmaak met € doen, maar zolang deze deel uitmaakt van de waarde zal rekenen niet lukken.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Met power query is het eventueel wel mogelijk.
Zie bijlage.

Bijlagen

Met P.Q. kun je zelfs de gegevens direct uit de online tabel halen. Meestal. DAn hoef je NIETS meer te doen, dan EENMAlig de P.Q. goed in te stellen...

Edmoor,
Jij schreef:
Verwijder alle € tekens, dat kan met 1 zoek en vervang opdracht, dan kun je rekenen met de bedragen.

Kan jij jouw uitleg iets meer verduidelijken, of misschien het in mijn voorbeeld ook aanbrengen?

MvG

Paul

Ga in werkblad Blad 1 staan in de cel C3.
Kopieer dan in de formulebalk, dus daar waar € 846,95 staat, de eerste twee tekens, dus het euroteken en de spatie.
Druk nu op de toetscombinatie Ctrl-H.
Plak in het Zoeken naar veld de gekopieerde tekens, druk dan op de knop Alles vervangen en daarna op Sluiten:

1703683078272.png

Restultaat:

Bijlagen

Edmoor,
Het werkt.
Heel erg bedankt voor jouw support aan deze leek.

MvG

Paul

Graag gedaan Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan