• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan koppeling (die er niet in zit) niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asmaiac

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
51
Wanneer ik een zelfgemaakte sheet voor op werk open krijg ik de volgende melding:
Deze werkmap bevat koppelingen naar andere gegevensbronnen

Als u de.......
Dan klik ik hier op de button Bijwerken

Vervolgens geeft hij de melding:
Kan http://id (hele lange naam van bestand) .xls niet openen. De internetsite meldt dat het item dat u vraagt, niet kan worden gevonden. (HTTP/1.0 404)

Er zit inderdaad een koppeling in dit bestand, maar dat verwijst naar de G:/schijf en deze koppeling werkt ook prima. Wanneer ik deze koppeling verwijder krijg ik bovenstaande melding ook niet.

Wanneer ik naar Bewerken/koppelingen ga krijg ik alleen de door mij gekoppelde koppeling (naar de G:/schijf) te zien.

Nu dacht ik zelf aan 2 oorzaken:
1: er zit een koppeling in het bestand dat ik zelf koppel (G:/schijf) die niet klopt. Heb het bestand van de G:/schijf geopend en zie geen koppelingen (Bewerken/koppelingen).

2: Het is een enorm bestand waar meerdere collega's aan hebben gewerkt. Misschien is er ergens geknipt/geplakt uit een ander document?


Er zit vanzelfsprekend data in het document, samen met vele grafieken.

Een tip van een collega was (wel een goede, helaas niet te realiseren): Maak m maar even opnieuw, ben je die melding ook meteen kwijt.


Zie ik iets over het hoofd waardoor ik deze melding blijf krijgen? Indien ik meer info moet aanleveren, hoor ik dit natuurlijk graag.

Groetjes:cool:
 
Kan een hardnekkig probleem zijn maar met bij gevoegde invoegtoepassing is uw probleem zo van de baan.
 

Bijlagen

  • findLink.rar
    63,7 KB · Weergaven: 112
Misschien een rare vraag:p

Maar dit is gewoon te vertrouwen? En wat doet het bestand? Moet ik het gewoon openen?
 
Oke...

Heb het bestand (waar het om gaat) geopend en vervolgens jouw bestand geopend, maar hij doet helaas niets...:(

Tenminste... ik houdt de melding...
 
Het bestand dat ik je stuurde is een invoegtoepassing en moet geïnstalleerd worden.
Dit is zonder gevaar en doet geen aanval op het geheugen en/of werking van Excel.
Na gebruik kan je die weer simpel deïnstalleren door het uit te vinken.

Je pakt het bestand uit en savet het ergens.

Dan ga je via Excel-Opties-Invoegtoepassingen-beneden links in het scherm dat zich nu opent druk je op start naast 'Beheer Excel invoegtoepassingen'.
Nu opent zich het invoegtoepassingenscherm en druk je op bladeren en zoekt het bestand op wat je zonet gesaved hebt.

Alles sluiten en in je bestand staat er nu een Menu_item bij 'Invoegtoepassingen' als je daarop drukt staat links bovenaan in je scherm : Findlink

Daarop drukken en de rest wijst zich vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Super!

Vraag mag op gesloten, want het werkt. Heb de koppeling kunnen vinden en verwijdern!



Thnx!:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan