kan Lacie Nas schijf niet benaderen als harde schijf en vanuit vista backup, hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

pballeur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb een LaCie 500 gb nas ethernet schijf. Deze staat gekoppeld aan een linksys router (wrt54g), waar eveneens mijn pc aan gekoppeld is.

Ik kan de schijf benaderen door het ip nummer in te toetsen en dan kom ik in de configuratie site. Echter Vista ziet deze schijf niet als harde schijf in het backup centrum, wel als netwerk locatie, maar dan lukt de backup ook niet.

als ik naam en password van de schijf heb ingevoerd zegt windows:

---------------------------
Back-up van bestanden maken
Toegang tot de netwerkshare is geweigerd vanwege de volgende fout:

Kan geen bestand maken dat al bestaat. (0x800700B7)

Controleer of de netwerklocatie geldig is.
OK

iemand een oplossing?

Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb een LaCie 500 gb nas ethernet schijf. Deze staat gekoppeld aan een linksys router (wrt54g), waar eveneens mijn pc aan gekoppeld is.

Ik kan de schijf benaderen door het ip nummer in te toetsen en dan kom ik in de configuratie site. Echter Vista ziet deze schijf niet als harde schijf in het backup centrum, wel als netwerk locatie, maar dan lukt de backup ook niet.

als ik naam en password van de schijf heb ingevoerd zegt windows:

Back-up van bestanden maken
Toegang tot de netwerkshare is geweigerd vanwege de volgende fout:

Kan geen bestand maken dat al bestaat. (0x800700B7)

Controleer of de netwerklocatie geldig is.
OK

iemand een oplossing?

Ik heb hetzelfde probleem met een LaCie 1TB. Tevens komt hierbij dat als ik de software installeer om via de webbrowser de instellingen aan te passen, hierna geen internet toegang meer heb via firefox. Als ik de software weer deinstalleer met REVO uninstaller werkt alles weer goed. Bij het installeren van de back-up software kreeg ik de melding dat ik slachtoffer ben geworden van illegale software???????? Wie heeft de oplossing!!!

Ik zit met hetzelfde probleem, ook met een LACIE. Vista zou het moeilijk hebben met de Samba versie op de LACIE. Hier leest je er meer over: http://blogs.technet.com/filecab/pag...vista-faq.aspx. zie: "I’m trying to back up to a NAS device, but it’s not working. How can I fix this?" Helaas kan je met die 'fix' niets doen. Ik speel de vraag door aan LACIE. Of heeft iemand dat al gedaan?

Mannekes, hier is de oplossing: Als de Vista backup username en paswoord vraagt dan vul je gewoon 'everyone' in als user en om het even wat als paswoord. Daarna gaat alles perfect.
Mijn backup is gestart. Succes ermee.

Gebruik inmiddels het Freeware backupprogramma Goodsync Free 7.6.4.4.
Geweldig programma en geen gezeur met Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan