Kan Lacie niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy8

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Tis te zeggen, niet op de gebruikelijke manier. Als ik dubbelklik op Lacie in "deze computer" dan komt er een kadertje tevoorschijn met "openen met...". En via verkenner kan ik de inhoud wel bekijken :s Ik gebruik Windows Xp met service pack 2.

Weet er iemand raad?

Greetz

Verken eens die schijf, en kijk of er in de hoofdmap een bestand autorun.inf staat. Wellicht staat daarin een programma of bestand genoemd dat je niet met je standaardmiddelen openen kunt. Hernoem dat autorun.inf bestand dan even naar een andere naam, bijvoorbeeld autorun_backup.inf

Vind je niets, dan is misschien autorun.inf een verborgen bestand. Probeer even het volgende in dat geval om te kijken of het bestand echt niet bestaat.
Ik ga in dit voorbeeld ervan uit dat de Lacie schijfletter G: heeft:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d g:\
dir /a autorun.*

Succes,

Tijs.

De lacie heeft schijfletter E. Ik heb het bestand niet gevonden, en heb dan via uitvoeren
cmd /k cd /d E:\dir /a autorun.* ingevoerd en dan zei hij dat het opgegeven pad niet kon vinden...

Je moet het op 2 regels doen:
Met het eerste commando kom je op de hoofdmap van E:
Met het tweede commando kijk je of er misschien een verborgen autorun bestaat. Dat doe vanuit de CMD-omgeving.

Dus het wordt voor jou:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d E:\
dir /a autorun.*

Kijk of er een bestand gevonden wordt.

Tijs.

Ik heb de regels ingetypd en dit is het resultaat...

ScreenShot001-2.jpg

En nu?:o

Doe het volgende:
weer Start -> Uitvoeren -> cmd cd /d E:\
attrib -s -h -r autorun.inf
ren autorun.inf autorun_backup.inf
exit

Kijk of je probleem dan verholpen is? Je hebt dan zojuist het auto-opstart bestand hernoemd, dus zal die niet meer aangeroepen moeten worden met dubbelklikken op de E: schijf in Verkenner.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Moet ik weer na elke regel "Enter" drukken? Want vanaf als ik "attrib -s -h -r autorun.inf" intype, dan zegt hij bestand niet gevonden :confused:

Je moet elke regel laten uitvoeren met Enter.

Het feit dat je een foutmelding krijgt met de attrib regel is geen goed teken!

Voor hetzelfde geld is het attrib.exe commando bij jou niet meer beschikbaar! Terwijl die wél beschikbaar moet zijn bij je..

Dat autorun.inf bestaat op de E: schijf is zeker, want daarvan heb je een schermafdruk gestuurd, dus daar kan de melding niet vandaan komen, of heb je ondertussen het bestand vanuit Verkenner een andere naam gegeven?

Indien nee, dan proberen we het op een andere manier:
Start -> Uitvoeren -> cmd
attrib -s -h -r e:\autorun.inf
move e:\autorun.inf e:\autorun_backup.inf
exit

Laat z.s.m. weten of het werkt.

Tijs.

Probeer nu eens dan dat dubbelklikken op de E: schijf? Het lijkt erop dat het bestand autorun.inf verwijderd of hernoemd is ondertussen?

Of heeft de Lacie ineens een andere schijfletter gekregen? Omdat je hem ondertussen misschien er even uit gehad hebt?

Tijs.

Hmm.... Erg vaag allemaal.

Stuur me een mail met je MSN aanmeldnaam erin, dan maken we een afspraak voor hulp-op-afstand.
Klik op mijn naam (links), kies "Stuur E-mail naar dnties" uit het getoonde menu om mij te bereiken.

Tijs.

Probleem is opgelost: Op de een of andere manier waren de persoonlijke instellingen m.b.t. de E: schijf uitgebreider dan op de C: schijf. Ik heb alles wat afweek van de C: schijf verwijderd bij de E: schijf.

De gegevens stonden in de registry onder:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Mountpoints2\{GUID van de E: schijf}

Probleem is opgelost.

Zijnotitie: Toevallig door het tijdelijk verwijderen van het Belgisch toetsenbord om met mijn US Int'l toetsenbord te kunnen werken is een ander probleem met de aansturing van het numerieke toetsenbord hiermee ook verholpen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan