• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan letterkleur of min-teken niet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb cellen en daarin staan formules. Oorspronkelijk had ik één rij
100,00
-50,00=
-50,00 formule = SOM

Kolom staat op Getal/negatieve weergave -rood

Nu heb ik daar twee kolommen van gemaakt en dan is dit niet meer nodig

inkomsten uitgaven
100,- 50,00

-50,00 Deze blijft op rood staan of het minteken kan ik niet verwijderen want als ik op de cel klik krijg ik de formule en niet de inhoud te zien. Heb ik het minteken weg dan kan ik de letterkleur niet wijzigen.

Laatst bewerkt:
Celeigenschappen op standaard of Getal 2 dec. instellen.
Bij kolom Uitgaven is -50 natuurlijk onzin, uitgaven zijn altijd - dus hoef je dat niet expliciet aan te geven door er een - voor te zetten

Laatst bewerkt:
@Senso: er ontstaan nu om de haverklap ellenlange discussies die mijns inziens worden veroorzaakt doordat je geen voorbeeldbestanden bij je vragen plaatst.
Ook bij deze vraag is het een stuk handiger als je een voorbeeldbestand plaatst.
In het algemeen wordt de tekstkleur bepaald door hetzij je hebt het in de cel aangegeven, hetzij het is in het nummerformaat opgenomen, hetzij het is met voorwaardelijke opmaak geregeld.

Kortom: zonder representatief voorbeeldbestand kunnen we geen gericht antwoord geven.

Als je logisch nadenkt dan vraag je hier het onmogelijke. Als ik uren en uren werk aan een werkblad en daar staan allemaal gevoelige financiële privégegevens in dan begrijp je het wellicht. Tijdens het werken vul je aan, wijzig je en daarbij treden onverwachte zaken op.

Het is duidelijk. Ik heb één kolom aangemaakt voor inkomsten en uitgaven daarin staan getallen in het zwart en rood, de laatste met minteken. Nu heb ik daar twee kolommen van gemaakt. De eerste in inkomsten en de tweede uitgaven. Nu lukt het mij niet die rode getallen met minteken aan te passen of het is het minteken of het is het is de kleur, één van beide.

Ik zal proberen wat Cobbe schrijft.

Telkens als het één gelukt is (min verwijderen of kleur wijzigen) dan springt de ander weer terug. Er staat een formule in dat vak =SOM.ALS(A:A;"2300";O:O)-SOM.ALS(A:A;"2300";P:P) en bij aanklikken zie ik de formule en kan het minteken niet verwijderen.

Ik heb geprobeerd een in een leeg document te zetten maar de formule wordt dan niet gekopieerd.

Ik weet denk ik wat het is. In de formule staat nog de oude situatie -SOM.ALS en dat moet dan +SOM.ALS worden. Begrijpen doe ik het nog niet helemaal.

Laatst bewerkt:
Als ik logisch nadenk en ik wil een minteken uit een formule wegwerken, dan pas ik de formule aan.

En om de kleur te herstellen: zie post #3.

In de bijlage heb ik nog even de diverse varianten op een rijtje gezet.
Aan het eerdere rijtje toegevoegd: VBA-code die na een wijziging in het werkblad cel A4 van een rood lettertype voorziet.

Bijlagen

De 'fout' zit in de formule, die was gebaseerd op één kolom en dan is het in de kolom aftrekken en later in twee kolommen. Dus ik moest alle formules aanpassen en dat deel laten staan dat van toepassing was op inkomsten of uitgaven. In ieder geval is het gelukt en de uitkomsten kloppen.

Beste MarcelBeug,

Als u iemand wilt negeren dan heeft u daar natuurlijk al het recht in, dit hoeft echter niet publiekelijk op het forum gezet te worden.
Bij deze dus de vraag dit in het vervolg niet meer te doen :)

@allen, een prettig weekend toegewenst! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan