Kan losliggende voedingkabel de pc doen vastlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Ik kreeg sinds gister mijn pc niet meer aan en ben er sinds vandaag achtergekomen dat de 20-pin ATX power supply kabel er niet helemaal goed in zat, want als ik er aan zat sprong de pc aan en uit.

Dus nu krijg ik hem wel weer aan maar gaat mij vraag over het vastlopen van mijn computer.

Mijn pc liep de afgelopen maanden geregeld spontaan vast, waarbij het beeld zichtbaar bleef (maar wel stil stond) en het geluid uit ging. Mijn vraag is of dit (dus incl. stilstaand beeld) veroorzaakt kan zijn door die voedingskabel...(mijn gevoel zegt van niet, maar ik hoop dat iemand mij anders kan vertellen....)

Tip! Prul NOOIT met de voedingskabels als je pc aanstaat, kans is groot dat er nu iets stuk is. Je pc kan volgens mij niet freezen door een losse voedingskabel, er is stroom= pc werkt, en er is geen stroom = ook geen pc. Check je temperaturen eens.

Wat ik heb gedaan is puur alleen de kabels bewegen, daardoor sprong de pc aan en uit, heb hem er uit gehaald en weer in gedaan toen de pc uit was.

Nu doet mijn pc het wel gewoon weer, maar weet dus niet of de vastloopproblemen zijn verholpen, denk het zelf ook niet...want geen voeding is idd geen voeding, dus geen beeld.....

Heb een nieuw moederbord/geheugen/processor gekocht, hopen dat dat helpt en dat het dan niet ineens aan de HD blijkt te liggen....

processor 46
processort (diode) 27
mainboard 41
Power/aux 60
HD 44

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan