Kan maar 1 brander tegelijk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Ik heb gisteren een dvd-brander gekocht (NEC ND 3500) en nu heb ik deze verwisseld met m'n cd-rom speler. Er zit ook nog een cd-brander in. In feite is er dus eigenlijk niks veranderd, behalve dat ik m'n cd-rom verwisseld heb met de brander.
Als ik vervolgens opstart geeft ie voor m'n lite-on cd-brander opeens een hele vreemde naam en voor m'n dvd-brander een nog vreemdere naam met allerlei chinese tekens.
Als ik alleen één van de twee apparaten aansluit (dus of de cd-brander óf de dvd-brander) dan wordt wel het goede apparaat gevonden en werkt het goed.

Hoe zorg ik ervoor dat beide branders tegelijk aangesloten kunnen worden?

Ik kan overigens ook nergens goede drivers vinden voor de NEC 3500.

Misschien heb je dit al gedaan!! De cd_brander op slave te zetten en de dvd-brander op master.

Bij het opstarten verscheen eerst het volgende:
Primary master: 1e harde schijf
........: 2e harde schijf
........: cd-rom
........: cd-brander

Na het wisselen van de cd-rom met de dvd-brander werden alleen de harde schijven getoond en de overige 2 niet.

Ik heb destijds bij de aanschaf van m'n cd-brander en 2e harde schijf een hele tijd lopen prutsen om alles goed aangesloten te krijgen dus eigenlijk wil ik de aansluiting zo houden. Als je 2 apparaten omwisselt moet dat toch niet zo'n probleem zijn?

Owww beetje dom van me. De dvd-brander en cd-brander stonden allebei op master. En dat gaat niet werken.

Maar het was dus inderdaad makkelijk op te lossen!

Bedankt!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan