kan maar 1 s-atacontroller installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Bij een nieuwe install van XP kan ik slechts één sata/raid stuurprogramma installeren, terwijl ik er twee heb.
De s-atapoort op het moederbord en een s-ata(raid)kaart.
Ik heb de raid uitgeschakeld en er twee hd's van 80 GB van gemaakt ipv 1 van 160. (C: en D:)

Ik word gedwongen om de drivers van de raidkaart te gebruiken, want die wordt anders niet herkend bij de installatie van windows. De 3de HD die op de s-atapoort van het moederbord zit werkt nu erg langzaam en ik kan daar de stuurprogramma's niet van installeren, omdat windows ze weigert te veranderen.
Welk apparaat in mijn apparaatbeheer is nou mijn s-atapoort op het moederbord? Want XP verzint er een scsiadapter bij die ik niet heb....

attachment.php

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 84
bij de installatie van XP wel op F6 gedrukt om drivers van derde te installeren?

Bij een nieuwe install van XP kan ik slechts één sata/raid stuurprogramma installeren, terwijl ik er twee heb.
De s-atapoort op het moederbord en een s-ata(raid)kaart.
Ik heb de raid uitgeschakeld en er twee hd's van 80 GB van gemaakt ipv 1 van 160. (C: en D:)

Wat denk je zelf? :D
Als ik daarna weer op E druk, dan kan ik dus geen tweede set drivers installeren... :(

Nou maakt winXP zowiezo wel een feest van de indeling van schijven, wat nu C: is,. wordt bij een nieuwe install D: enz enz
Bill mag dat wel even een poepie verbeteren...

Laatst bewerkt:
Even een omweg, schakel de controlers eens uit in Apparaat beheer,als goed is zal Xp nieuwe hardware vinden.

En watbetreft je indeling waar XP op moet komen dat bepaal je zelf!!

Als ik de controller verwijder, komt er weer een scsicontroller voor terug, die ik dus niet heb... had ik al uitgelegd...

Als ik een nieuwe install doe van XP, veranderen al mijn driveletters... dan is c: dus ineens de schijf waar ik mijn data op heb staan en d: de schijf waar ik windows op wil zetten. Tenzij jij nog een truck weet om tijdens de install de driveletters te veranderen, heb ik weinig zelf in te brengen ben ik bang...

Ik waardeer je hulp enorm, maar probeer even goed te lezen wat ik typ, want anders zit ik, zoals nu, alles dubbel uit te leggen...

Ikzelf koppel de schijven af ,behalve waar ik XP op wil hebben,na installatie sluit ik die weer aan.
Tijdens installatie laat ik ook de andere drivers installeren.
Heb het nooit anders gedaan,en vindt het inderdaad vreemd dat dat bij U niet goed gaat ,heb daar ook geen verklaring voor.
Iemand anders misschien wel.effe wachten op meer reactie.

De schijven koppel ik meestal ook af bij een nieuwe install, dat is het probleem verder niet, het gaat mij er om dat ik de juiste atacontrollerdriverts kan installeren...

Dus de vraag:

Welk apparaat in apparaatbeheer is de s-atacontroller op het moederbord? Het moet een promise tech apparaat zijn, maar die zie ik er dus nergens tussen staan...
Wat heeft XP dus gedaan met mijn s-atacontroller? en waarom kan ik niet de juiste drivers installeren...

Geplaatst door BANDIT123
Sorry heb wat uit zitten proberen ,maar kom er niet uit!!!

Dat bedoel ik :D

Op de een of andere manier gebruikt wndows de drivers van m'n pci raidcontroller ook voor m'n onboardcontroller en schijnt dat beter te vinden dan de originele drivers...
Maar ik heb inmiddels de betreffende schijf gedefragmenteerd (was niet nodig) en het lijkt beter te gaan, maar nog niet echt wat ik gewend ben....

Die SCSI controller is je on-board SATA controller, ook bij mij heet het ding 'scsi controller' ik krijg het idee dat als Bill niet precies weet wat het is, hij het maar een scsi controller noemt.

Het MB wat in je Systeem staat kan ik niet vinden bij Asus ,welke is het precies?
Wil die effe doorlezen.

Geplaatst door Sarvo

@Maestro: Er zou dus moeten staan: promis tech ultra storage controller of zoiets... en niet scsi...

Ja, dat zou er bij mij ook moeten staan, maar dat gebeurd niet. Heb dus gewoon voor die 'scisi' controller mijn SATA driver geladen en dat werkt prima.
Ik denk dat dit onder dezelfde categorie valt als scanner op de paralle poort, die werden ook als 'scsi' apparaat gezien.

Dan zal ik dat voor lief nemen.
Maar ik snap nu nog steeds niet waarom ik niet bij de installatie van windows maar 1 set drivers kan opgeven voor niet-microsoft sturprogramma's van de hd's.
Zal wel een bug zijn of iets dat 5 jaar geleden ondenkbaar was of zo (technisch of financieel gezien) en nooit meer veranderd met updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan