Kan maar een deel ruimte gebruiken verkleinen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukefee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Hoi allemaal, ik heb een probleempje

Ik heb een laptop acer aspire met windows 7. 500G harde schijf
Ik wilde alles opnieuw installeren vanwege wat problemen en wilde daar de recovery dvd voor gebruiken maar omdat ik een 2e partitie had gemaakt ging dat niet.
Met wat gepuzzel heb ik die kunnen verwijderen en een schone installatie kunnen maken.

Nu wil ik graag weer een 2e partitie aanmaken dit via schijfbeheer.

Mijn C schijf geeft aan dat hij 405G beschikbare ruimte heeft.
Als ik op verkleinen druk gaat hij controleren wat de beschikbare verkleiningsruimte is, hij geeft hier aan dat ik maar 1,5G max kan verkleinen??

Bij mijn vorige installatie had ik een partitie gemaakt van 300G.

Waarom kan deze niet groter? Staat mijn verwijderde data van de vorige partitie misschien nog ergens verborgen?
Ik kom er zelf niet uit.

Tips?

Ilse
PS graag beschrijven in stappen weet wel wat maar ben niet heel Ict achtig :p

Misschien te ingewikkeld, maar je kan ook via een ubuntu live cd/usb stick ubuntu draaien en dan gparted uitvoeren. Werkt perfect.

oke

Opnieuw installeren ga ik idd niet doen, dat heb ik gisteren al genoeg gedaan.

Ik zal t eens met die ander proberen.

Maar jullie weten niet waarom hij maar 1,6G aangeeft en niet de gehele ruimte?

Waarschijnlijk rommel van Windows, daarom ook geen echte windows van maar goed :thumb:, wat stond er de vorige keer?

Idd probeer het maar met die ander van Hiddehoi ... de GParted CD kun je ook zo donwloaden, hoeft er geen usb van de maken.
Opstarten en dan GParted opstarten (zie je vanzelf staan in het menu) en dan schijf kiezen en dan partitie aanpassen.
ALTIJD: een backup van data maken voordat je begint...
Het gaat bijna nooit mis maar het KAN wel (met al dit soort programma's).
Dat je het nu niet veranderen kunt komt waarschijnlijk omdat er systeem bestanden nu niet verplaatst kunnen worden simpel omdat ze gebruik zijn.. bij opstarten vanaf CD heb je dat niet...

Hoi allemaal ik heb de Gparted geprobeerd en het is me gelukt!! Ik kon daarna niet meer mijn windows opstarten maar een herstel actie met de installatie cd was dat weer opgelost en is mijn
schijf nu netjes verdeeld. heel erg bedankt!

Mooi..... ik schreef al dat het mis KON gaan... maar gelukkig wist je het te repareren (maar soms lukt dat niet en heb je echt een backup nodig..).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan