kan/mag ineens geen snelkoppelingen meer maken/plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Ik heb bij mijn ouders win 7 erop gezet en ben bezig de spelletjes terug te zetten en doe gewoon rechtermuisknop op het bestand en kies, kopiëren naar buroblad(snelkoppeling maken) en dan zegt ie, kan geen snelkoppeling maken, controleer of de schijf vol is. De harde schijf is praktisch leeg dus die is niet vol dus ik snap niet waarom ie dat ineens zegt.

Nu probeer ik dan op het buroblad te klikken met rechts en selecteer dan, nieuwe snelkoppeling maken en zoek het bestand op en klik op voltooien en dan zegt ie, kan geen snelkoppeling maken. Er staat dan wel een naam van het bestand met een pictogram op het buroblad maar die verwijst dan nergens naar.

Het betreft windows 7 ultimate 64 bit. Iemand een idee wat dit nu weer is? Ik hoop niet dat ik windows weer opnieuw moet installeren want dat duurt ook weer zo lang....

Probeer de computer eens opnieuw op te starten.
En beschik je over administratorrechten?

- Janyk

Sluit ik me bij aan. Ik denk dat je niet aangemeld ben als administrator oftewel beheerder

1. Combineer [windowstoets+r]
  2. Typ timedate.cpl & druk op Enter.
  3. Klik op het tabblad Datum en tijd
  4. Klik op Datum en tijd wijzigen. Als het dialoogvenster Beheer van gebruikersaccount wordt geopend, klik je op Doorgaan.
  5. Er kunnen nu twee dingen gebeuren.

• Als je niet wordt gevraagd om het wachtwoord van een beheerder in te voeren, en je ziet geen lijst met namen van beheerdersaccounts, ben je aangemeld als computerbeheerder. Klik op Annuleren en klik nogmaals op Annuleren om het dialoogvenster Datum en tijd te sluiten.
  • Als je wordt gevraagd om het wachtwoord van een beheerder in te voeren, en je ziet een lijst met namen van beheerdersaccounts, ben je aangemeld met een standaardaccount. Als je bent aangemeld met een standaardaccount & je hebt de privileges van een computerbeheerder nodig, moet je de naam van het beheerdersaccount en het bijbehorende wachtwoord kunnen opgeven, telkens wanneer hiernaar wordt gevraagd. Helaas hebt je niets aan deze wetenschap als je niet het wachtwoord van een van de beheerdersaccounts op jouw computer weet.

Hey

Ik was even vergeten dat ik deze vraag had gesteld en bekeek nu pas me mail. Ik ben beheerder van de PC, er is maar 1 account en dat is direct ook de admin account. Maar ik ben er al achter wat het was alhoewel ik het wel vaag vind. De programma's (spelletjes) die ik probeerde draaien niet in een 64 bit omgeving en daardoor mocht ik ze ook niet als snelkoppeling op het bureaublad zetten. Toen ik namelijk andere spelletjes probeerde die wel in 64 bit omgeving draaien willen, die mocht ik wel als snelkoppeling op het bureaublad zetten weer.... Wel vaag dat windows dan zegt, check of de HD vol is, terwijl het gewoon een spel betreft die niet in 64 bit wil draaien.... Als ie dat nou gewoon meldt dan wist ik direct wat het probleem was.

Anyways, het is opgelost dus. Bedankt voor alle andere tips tho, het wordt gewaardeerd ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan