kan mail verzenden maar niet ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankDeRuiter

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Goeie middag,

Ik heb dus mijn eigen mailserver (Mercury) op mijn windows server 2003 staan maar nu kan ik wel helemaal perfect mail verzenden maar niet ontvangen ik verzend de mails via de smarthost van mij provider (casema).

Alles zou toch gewoon moeten werken?

Ik heb de domein en alles goed gezet want emailen werkt maar ontvangen niet.

Hopelijk heeft iemand een andwordt hier op.

Groeten Frank

Staan je SMTP en POP3 instellingen goed?

je inkomende post (pop3) loopt altijd via je eigen mailprovider
je uigaande post loopt via je internetprovider

ik heb bijvoorbeeld Casema internet, maar een Zonnet mail-account. Ik gebruik dus
pop3.zonnet.nl
en
smtp.casema.nl

heeft casema dan geen pop3?

maar heeft casema dan geen pop3 en zo ja wat is dan de mijne?

jawel, dat is gewoon pop3.casema.nl

maar je bent natuurlijk niet verplicht een casema mailadres te gebruiken. Inkomende mail is daarom altijd afkomstig van een specifieke mailprovider, en dat kan een andere zijn dan jou internetprovider. Zoals ik al zei, ik heb een zonnet adres, maar mijn provider is casema.
Inkomende mail komt altijd via zonnet (alle mail wordt immers via die server naar je toe gestuurd), uitgaand daarentegen loopt altijd via casema (want jij stuurt die mail via de servers van casema). Eigenlijk heel logisch.

Wat voor mailadres heb je? .......@ casema.nl of .........@ietsanders.nl

je inkomende post (pop3) loopt altijd via je eigen mailprovider (dus wat er achter de @ in je mailadres staat)
je uitgaande post (smtp) loopt via je internetprovider (casema dus)

uitgaand zal zal bij jou dus altijd smtp.casema.nl zijn, inkomend is afhankelijk van je mailprovider.

Laatst bewerkt:
nou...

ik heb gewoon een @hotmail.com account maar ik heb dus mijn eigen domein en die wil ik dan zo maken: frank@radioxtreme.nl verzenden werkt al alleen van dat pop3 gedoe snap ik niks van :P

hotmail... nou komen we ergens..... wat voor versie van outlook gebruik je dan? Outlook express en Hotmail gaan alvast niet samen (ik weet even niet meer precies waarom dat is, maar doe geen moeite, dat gaat je niet lukken. Met een "normale" outlook gaat dat wel).
Als je verder je eigen server gaat gebruiken, of je gebruikt een webserver (hotmail)moet je een ander type account maken. Gebruik voor je eigen server een IMAP account, voor een webserver HTTP-account. Kijk eens even HIER en HIER voor een voorbeeldje.

Voor je eigen domein zijn andere settings belangrijk. Die staan voor het genoemde domein niet naar jouw server, maar naar de mail-server van hostnet.nl.

Je zult of dit moeten aanpassen. Maar verstandiger is het om met een pop3-connector je mail op te halen daarzo, en dan daarna te laten verwerken door je mailserver.

Want, met alle respect, als je niets weet van MX-records etc dan is het niet verstandig om een eigen mailserver op te gaan zetten. Want je maakt daarmee ook kans dat je een relaying server wordt, als deze niet goed genoeg dichtgezet is.

Overigens denk ik dat je provider geen verkeer op poort 25 zal toestaan naar jouw ip-adres, dus kan je toch niet 1-2-3 een mailserver opzetten. Dit zal dan alsnog via een relay-server bij je provider moeten gebeuren. Hoe dit voor jouw provider werkt zullen zij ongetwijfeld aan kunnen geven, of ergens hebben staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan