Kan mailbericht niet verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Heb hier een laptop van een kenis, een Acer Aspire 3630 en in Outlook Express krijgen we 1 mail bericht met een bijlage van 4MB niet verwijderd. De PC loopt dan vast. Alleen d zandloper blijft dan staan. In de veilige modus lukt het ook niet.
Wie heef er tips?

Probeer eens om de netwerkkabel los te maken zodat je geen verbinding meer hebt meer het internet.
Start dan Outllook eens op en probeer het opnieuw.
Dit wil soms helpen.

Een goede tip is om alle berichten behalve de 'foute' te verplaatsen naar een nieuwe postmap, zodat je alleen die 'foute' e-mail nog overhoud in Postvak In.
Daarna:
1. Sluit Outlook Express
2. Start -> Uitvoeren -> %UserProfile%\Local Settings\Application Data\Identities
Verkenner opent dan. Dubbelklik de map met
{xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}
Dubbelklik de map Microsoft
Dubbelklik de map Outlook Express
3. Hernoem het bestand Postvak In (eigenlijk heet dat bestand voluit: Postvak In.dbx)
4. Start Outlook Express opnieuw. Je hebt dan weer een lege Postvak In.
5. Verplaats de mailitems vanuit die nieuwe postmap weer terug in Postvak In.
6. Als het naar wens is, verwijder dan het hernoemde Postvak In van stap 3 definitief.

Succes,

Tijs.

Tijs,

Het heeft even geduurd, maar ik heb die laptop nu thuis en gedaan wat je schreef.
Ik heb het bestaande Postvak In hernoemd naar Reserve.dbx
Outlook hierna opgestart en inderdaad er wordt een nieuw Postvak In gemaakt, welke nu dus leeg is. Echter de map Reserve is nergens te zien, dus ik kan de mail welke we willen bewaren niet vinden. (Staat wel niets schokkends in, maar ja voor het idee).
Ook na een herstart van de laptop is de reserve map niet te zien.

Ok, je wilt de paar mailtjes die rondom de 'foute'/niet-verwijderbare mail staan ook nog hebben, doe dan het volgende:
Maak in Outlook Express een mailmap: Rechtsklik op Lokale mappen, en kies Nieuwe Map
Noem die mailmap even Oudemail
Sluit Outlook Express.
Ga naar de bestandsmap waar je eerder ook al bent geweest (zie eerdere intstructie).
Verwijder Oudemail.dbx
Hernoem Reserve.dbx naar Oudemail.dbx
Open Outlook Express
Sleep de te bewaren mailtjes uit de mailmap Oudemail naar Postvak IN of waar je ze dan ook wel hebben wilt.
Verwijder de mailmap Oudemail weer in Outlook Express
Sluit Outlook Express
Ga terug naar de bestandsmap waar je eerder ook al bent geweest, en verwijder Oudemail.dbx.

Succes,

Tijs.

Het is allemaal gelukt, bedankt. :thumb:

Nu heb ik weer een nieuwe, "Ik kan geen berichten verwijderen"
Wel verplaatsen naar een andere map, maar niet naar verwijderde items.
Wat nu weer?

Maak de map Verwijderde Items opnieuw aan, op dezelfde manier als je eerder Postvak In opnieuw hebt laten maken. (dus OE sluiten, Verwijderde Items.dbx verwijderen, OE opnieuw opstarten).

Als dit niet werkt zijn er (gelukkig) ook nog andere mogelijkheden, maar probeer dit eerst.

Tijs.

Ook weer gelukt, wederom dank.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan