jordy14nl
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 dec 2008
Halloow,
Ik heb een paardagen geleden de server opnieuw geinstaleerd (bedrijfs omgeving).
Met Windows Server 2008 R2 Standard, Deze is ingesteld als DC, Print server, DHCP, DNS, Deployment, Webserver, VPN-server.
Nu heb ik daar Exchange 2010 op geinstaleerd. en het lijkt allemaal te werken. via office 2007, en OWA kan ik mailen onderling.
Verder kan ik mails ontvangen van buiten af. Maar ik kan ze niet versturen?
het lijkt of ze gewoon verstuurd worden. ze komen bij verzonden items. maar op een extern account(gmail) komt niks binnen.
in de Queue viewer zie ik deze melding:
Kan iemand me helpen dit op te lossen?
Gr. Jordy
Ik heb een paardagen geleden de server opnieuw geinstaleerd (bedrijfs omgeving).
Met Windows Server 2008 R2 Standard, Deze is ingesteld als DC, Print server, DHCP, DNS, Deployment, Webserver, VPN-server.
Nu heb ik daar Exchange 2010 op geinstaleerd. en het lijkt allemaal te werken. via office 2007, en OWA kan ik mailen onderling.
Verder kan ik mails ontvangen van buiten af. Maar ik kan ze niet versturen?
het lijkt of ze gewoon verstuurd worden. ze komen bij verzonden items. maar op een extern account(gmail) komt niks binnen.
in de Queue viewer zie ik deze melding:
En die tekst blijft in een loop staan van pogingen om te versturen.451 4.4.0 Primary target ip address responded with: 421 4.2.1 Unable to connect. Attempted failover to alternate host., but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts.
Kan iemand me helpen dit op te lossen?

Gr. Jordy