Kan Malware Bytes Anti Malware onder Windows XP NIET meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Systeem : Windows XP, servicepack 3, 32 bit en IE8

Sinds Microsoft security Essentials onder XP niet eer ondersteund kan ik b.v.
Malware Bytes Anti Malware niet meer installeren.

Weet iemand of dit zo door Microsoft is aangepast, of kan ik nog wat doen,
om alsnog Malware Bytes Anti Malware te installeren. Zo ja, HOE ?
 
Ik kan klikken wat ik wil, maar er gebeurt uiteindelijk niets.
De link opent, maar NA dat ik op downloaden heb geklikt gebeurt er niets meer.
 
hoi hoi Yari

Kijk maar even of zal op deze directe manier misschien lukken ? ..:( ? ==>>

Of op deze directe manier ? -->>

Of zoiets helpen wat kan ?? -->> KLIK HIER
 
Laatst bewerkt:
Als downloaden niet lukt en ik lees dat nog wel meer dingen niet meer willen installeren, denk ik aan een groter probleem.

Controleer Windows op fouten in beveiligde systeembestanden met de opdracht sfc /scannow. Er kan dan worden gevraagd om de Windows schijf in te voeren.

Ga ook de meest voor de hand liggende dingen na, zoals of er voldoende schijfruimte is. Fragmentatie. Doe een schijfcontrole.

Virussen en malware kunnen Windows of de Internet browser hebben aangepast, daarom is het nuttig om na te gaan of deze op de computer aanwezig zijn. Mijn advies is om hiervoor AutoRuns van System Internals te downloaden (eventueel op een andere computer of met een andere browser). Dit hoeft u niet te installeren. Hiermee vind u alle updaters, zoek en download hulpmiddelen waar u niet om heeft gevraagd en de computer kunnen bezighouden. Tot drie keer meer als via de opdracht msconfig en op het tabblad Opstarten. Wel af en toe even Googlen naar de betekenis van bepaalde bestanden maar ze staan al in categorieën. Het overzicht dat AutoRuns geeft zal een even goede, zo niet betere indicatie geven van wat de computer doet dan een goede malware scanner. Dit is ook aan te raden. Ik zelf gebruik MBAM en RogueKiller voor een incidentele scan.
 
Het is bekend dat sommige malware het installeren van een antimalwareprogramma bewust kan verhinderen.
Je bent in feite dus al besmet, wat je kunt proberen is het programma in de veilige modus met netwerkmogelijkheden (meestal F8 trommelen tijdens de boot) te downloaden en naderhand te installeren.
Wat ook kan is een andere browser erbij te installeren, b.v. FireFox en het met die proberen.
Online kun je ook met verschillende progjes je pc laten scannen.
Google anders op "online scanner malware removal".
Ik zal je vraag naar de (anti)virussectie verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Niets hielp, ook de veilige modus leverde niets op.

Geprobeerd opstarten met Systeemherstelschijf. Kreeg de melding : Error2 : C:\minint\system32\restore.svg missing
Kon vervolgens niets doen.

Toen opgestart met de Herstelwerkschijf.
Je krijgt dan 3 opties. H (Herstellen), F (Formatteren disk - alle gegevens weg - en volledig herstellen)
en V (Verlaten).
Eerst Herstellen gekozen, geen resultaat. Kwam in veilige modus terecht en na circa 3 minuten een blauw scherm
(met vele, vele boodschappen, meldingen) en start de PC spontaan weer op. Zit dan in een loop; dit blijft zich herhalen.

Nu ook zonder een schijf opstarten, komt PC alleen nog maar in de veilige modus en ook weer de loop.

VRAAG : Nu dan maar de optie F kiezen. Houdt dat in disk formatteren en Windows XP opnieuw installeren ?
Als dat zo is, kan ik dan DAARNA nog alle benodigde updates van microsoft downloaden en installeren ?
 
Laatst bewerkt:
De download link voor de tool is Microsoft gecertificeerd maar jij hebt geen sfc fouten.

Wanneer gegevens in rap tempo ontoegankelijk en onleesbaar worden zou ik een schijfhulpprogramma vanaf een bootdisk draaien. Misschien is de FAT beschadigd en kan daarvan een kopie worden teruggezet. XP opnieuw installeren terwijl er beschadigingen van de schijf aanwezig zijn waar je geen weet van hebt, dat is ook geen optie. Brand de .iso schijfimage met bijvoorbeeld CDBurnerXP naar een CD.

Microsoft geeft de updates nog gewoon uit maar er komen voor de consumenten markt geen nieuwe meer bij.
 
Lees hier #2 (Eng) maar eens even.
Je kunt waarschijnlijk besmet zijn met een active rootkit. Die is moeilijk te verwijderen maar wel mogelijk.
Het plan v.d link kun je in ieder geval al uitproberen.
Mogelijk nuttige link.
 
Laatst bewerkt:
Hoe vindt een rootkit zijn weg naar de PC. Ik surf op de meest normale sites,
mail wat en dat is het. Downloaden is bij mij sowieso uit den boze.
 
Ja da's 'n goeie vraag, het is natuurlijk van een aantal factoren afhankelijk, onder meer up-to-date antivirussoftware e/o firewall.
Het feit dat gratis meestal niet gratis is enz. een "verkeerde" klik op een link, bijlage of wat dan ook. Het is niet eenduidig aan te geven.
 
jullie willen volgens mij iets niet meer kan...
actualiseren van win XP.
blijf nou aub niet koste wat kost vasthouden aan win xp want het is zo onderhand hartstikke onveilig
..en was win 10 niet gratis?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan