Kan map C:\I386 verwijderd worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Deze map staat in de root. Is zeker na (netwerk) installatie SP2.
Groot 407 MB.
Heb ruimte tekort en dus probeer ik te verwijderen wat (veilig) verwijderd kan worden.
Komt deze map hiervoor in aanmerking ?

C:\i386
The i386 folder holds the files used to install, repair, modify, update and rebuild Windows. Though these files are also located on your Windows installation CD (if you have one), I recommend you not delete anything located here. Deleting these files won’t recover much room, and the convenience of having the files there save a lot of time for us techie-types. (The contents of the i386 folder can commonly be found in the folder at C:\Windows\Options\Cabs. This Windows "cabs" folder is essentially the same as the i386 folder.)

Lekker laten staan dus!

Indien je een eigen XP CDROM hebt dan kan het eventueel wel weg maar niet aan te raden.

Bron: Ergens in een mapje op mijn PC en ooit eens opgezocht op Google!

Laatst bewerkt:
OK ik laat hem staan.
Is een HP laptop met af fabriek XP Pro en heb daar wel een recovery CD van.

Moet ik nog eens verder gaan zoek waar de ruimte of deze 40 GB HDD aan opgaat...

Gooi ccleaner er eens door!

http://www.ccleaner.com/

Laat mij eens horen hoeveel hij vrijmaakt!

En je kan natuurlijk altijd een Recovery doen maar dan wel eerst Backups maken van wat je echt wil houden natuurlijk!

In i386 staan een paar systeembestanden en service pack bestanden het is dus niet aan te raden om die te verwijderen.

Het zou ervoor kunnen zorgen dat je systeem niet meer opstart!!!!1

Ik heb 'm op m'n oude laptop verwijderd en maandenlang geen problemen gehad. Toen ging de laptop hardwarematig kapot, dus in weze heb ik er nooit last van gehad.
Volgens mij staan er alleen maar kopieën van de originele Windows-cd in C:\i386 dus ik zie het kwaad niet zo.
Ik heb wel in m'n register de oorspronkelijke bestandslocatie naar de cd-rom drive gewijzigd, zodat ik niet steeds meldingen van bestandscontrole kreeg dat de oorspronkelijke systeembestanden niet gevonden konden worden.
De keuze is aan jou. Ik zou je in ieder geval aanraden om een backup op cd-r ervan te maken.

Laatst bewerkt:
Volgens mij staan er alleen maar kopiën van de originele Windows-cd in C:\i386 dus ik zie het kwaad niet zo.

Klopt. Het zijn de setupbestanden van windows. Je kunt ze weghalen, maar maak er een backup van als je zo een restoreCD hebt.

Het is overigens wel handig ze op je harddisk te hebben. Met een kleine registry aanpassing, heb je dan voor window-installaties via software -> windows setup geen CD meer nodig en werken commando's als SFC /scannow ook zonder CD.

Als je echt krap zit kan de map weg. Maar mocht je genoeg ruimte hebben gewoon uit voorzorg laten staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan