kan map onmogelijk verwijderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.V.G.

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
hey!
ik heb een probleempje...
ik heb op m'n harde schijf namelijk een map staan die ik maar niet kan verwijderen. Heb reeds in veilige modus, dos, ...enz geprobeerd maar steeds zonder succes...

als ik kijk bij de eigenschappen van de hoofdmap komt er te staan dat het bijna 300 gig is, terwijl mijn schijf slechts 80 gig is...

de map bestaat uit 4 submappen, en die mappen hebben dan weer bestanden en enkele andere mappen, met telkens erg lange namen, zoals bvb Ȩwqõ_.m.îæ¶, º{í_Ñd.ÛÐ¥,... enz... telkens ik de bestanden dus wil verwijderen komt erop dat dit niet kan omdat de bestandsnaam te lang is... als ik deze wil wijzigen krijg ik ook foutmelding dat dit niet kan...
er zijn ook mappen die ik simpelweg niet kan openen, omdat ik dan de meldig krijg dat deze niet bestaan...

De reden waarom ik deze map eigenlijk moet verwijderen, is aangezien ik windows niet kan herinstalleren (heb geen geluid meer), omdat windows altijd fouten blijft geven bij deze map bij de scandisk..

heb reeds vele dingen gepbrobeerd, misschien weten jullie de oplossing?
alvast heel hard bedankt!!
Stijn

Heb je scandisk /r gedaan?
Het lijkt namelijk veel op een corrupte map, probeer anders eens je masterbootrecord te repareren, door op te starten in de herstel console en dan 'fixboot c:' te typen.

Probeer mijn bijgeleverd tekst document maar eens.
Dat maakt je harddisk leeg.
Al je partities gaan er af. En dus ook al je data.

Maak als je wilt eerst een backup van je data en je mails / adresboek.

Welke versie windows?

Laat even horen of dit je helpt.

Laatst bewerkt:
Ga in Verkenner naar:
mapopties>weergave> vinkje weghalen bij "Eenvoudig delen van bestanden en mappen".

Nu kun je bij een map bij de eigenschappen>delen> machtigingen opgeven voor die map.

Eigenaar worden van een bestand
OPMERKING: u moet bij de computer zijn aangemeld met behulp van een account dat beheerdersbevoegdheden heeft.

Om eigenaar van een bestand te worden, volgt u deze stappen:
Klik met de rechtermuisknop op het bestand waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK op het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).
Klik op Geavanceerd en open vervolgens het tabblad Eigenaar.
In de lijst Naam klikt u op Administrator of op de groep Administrators en klik vervolgens op OK.

De Administrator of de groep Administrators is nu eigenaar van het bestand. Om de machtigingen voor de bestanden en mappen onder deze map te wijzigen, gaat u verder naar stap 5.
Klik op Toevoegen.
In de lijst Geef de objectnamen op ( voorbeelden ) typt u de gebruikers- of groepsaccount die u toegang tot het bestand wilt geven. Bijvoorbeeld: Administrator.
Klik op OK.
In de lijst Namen van groepen of gebruikers klikt u op de account die u wenst (bijvoorbeeld Administrator) en schakelt u vervolgens de selectievakjes in van de machtigingen die u aan die gebruiker wilt toewijzen. Bijvoorbeeld: Volledig beheer [toestaan]. Wanneer u klaar bent met het toewijzen van machtigingen, klikt u op OK.

ivm dat eigendom maken van de map, ik vrees dat jij het hebt over een andere versie van windows? ik heb namelijk windows 98 nog altijd...
vorige reply heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, aangezien ik niet al mijn data kwijt wil... het is namelijk mijn 2de schijf waarop die map zich bevindt.

op mijn eerste schijf (die maar 15gig is) staat windows en enkele programmas, op mijn 2de schijf (die 80 gig is) staan veeleer foto's en muziek, diegene ik niet kwijt wil... ik kan dus helaas niet de boel effe verzetten naar men c-schijf en dan de d schijf wissen...

heb reeds beide schijven gecontroleerd met ad-aware, spybot, norton antivirus... maar geen resultaat...

weet er iemand een manier hoe ik die map kwijt zou kunnen geraken zonder de rest te moeten wissen, of is dit niet haalbaar?

maestro12, wat bedoel je eigenlijk juist met die sandisk/r? wat doet dat juist?
waarsch domme vraag, maar over dat soort zaken weet ik bitter weinig..

maestro12, wat bedoel je eigenlijk juist met die sandisk/r? wat doet dat juist?
waarsch domme vraag, maar over dat soort zaken weet ik bitter weinig..

Je schrijft dat je in dos geprobeerd hebt, ben je toen wel gestart met een opstartdiskette!!!

heb dat toen inderdaad via een opstartdiskette gedaan...
ik had namelijk m'n c schijf geformatteerd, maar het systeem kon windows niet installeren omdat er fouten waren op de d-schijf (die map)

heb dan eerst geprobeerd om die map te verwijderen in dos, maar omdat er enkele honderden bestandjes met de meest rare namen onder die map stonden, was daar geen beginnen aan... of is er een andere oplossing zodat dat wel gaat?

ik heb toen m'n 2de schijf eruit gehaald zodat ik windows wel kon installeren, maar blijf nu nog altijd met dat probleem zitten... :(

Heeft die bewuste schijf een aparte c partitie? dan verwijder deze met fdisk en maak van de zelfde grootte een nieuwe aan!

nee, die bewuste schijf bestaat uit één geheel, die c-schijf is een andere schijf..

aha, goed zo :)
zou je me even willen uitleggen hoe dat juist gaat en wat ik moet doen? heb er namelijk totaal geen idee van :D
alvast bedankt! :thumb:

alvast bedankt...
heb nog bijkomend vraagje...
voor mijn part mag die map nog wel effe blijven staan, de reden is eigenlijk dat ik geen geluid meer heb op men pc...
dit was weg nadat ik pc geformatteerd had... normaal moet ik toch al iets van geluid hebben na het installeren van windows he? kan ik dit op één of andere manier apart installeren? heb windows 98...

heb geen aparte geluidskaart en heb zowat alles van windows al opnieuw proberen te installeren :s:confused:

Dan heb je een on-board, kijk dan eens met de cd van het moederbord of anders op de homepage van de fabrikant voor de driver.

hey, ik heb de sound driver op internet gevonden en geinstalleerd... ik heb helaas nog altijd geen geluid... kan dit aan dat PCI ding liggen? (zie bijlage)

ik heb er geen idee van wat het is en hoe ik het opnieuw moet installeren...

Bijlagen

• system.jpg
    system.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 95
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan