Kan map pictogram niet wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerst via explorer/extra/mapopties/weergave/verborgen bestanden weergeven..
Dan hier naar toe
C:\Documents and Settings\jouw naam\Local Settings\Application Data en zoek het bestand IconCache.db en deze verwijderen en opnieuw opstarten.. XP hoort dit bestand automatisch te repareren en alle standaard xp iconen horen nu hersteld te zijn...

:)

Tja, heel wazig, het is nog steeds niet opgelost. Maar ik ga de vraag maar sluiten met "opgelost" want er kan denk ik verder weinig aan gedaan worden. Er zit volgens mij een of andere fout in het Menu Start, in de registers.

Ikself, ik heb IconPackager gebrobeerd, maar helaas, geen ster, maar wel wat anders. Alle Word documenten die opgeslagen zijn hebben nadat ik het geprobeerd heb geen icoontje met de blauwe W van Word meer, maar een pictogram dat je ook krijgt als hij het programma niet kent waarmee het document gemaakt is. Hoe kan ik dit terug zetten en ongedaan maken wat IconPackager gedaan heeft?

Wat je nog zou kunnen proberen is het onderstaande text bestand op te slaan als .bat en deze dan dubbelklikken.. (worden de bestands associaties vernieuwd)..
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_fileassoc.txt

Ook kan je nog TweakUI downloaden
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
deze heeft een repair optie, zoek daar repair icons en klik apply..

Help dat allemaal niet dan zit er iets behoorlijk fout (misschien wel een virus)
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm
:confused:

Mij lijkt dat de adviezen van ZipPe toereikend zijn. Ik kan er niets anders bij verzinnen. Dat zou ik dus eerst proberen. Grote kans dat de icoontjes van je Word-documenten dan weer goed staan.
Heb je er wel aan gedacht om binnen IconPackager alleen een vinkje bij 'Start' te plaatsen? Mochten, na het uitvoeren van de adviezen van ZipPe, de Word-icoontjes nog niet goed staan, probeer dit dan nóg een keer met IconPackager te herstellen, maar denk dus wel om dat ene vinkje!:)

Ikself, ik had alleen het vinkje bij start aangekruisd, speciaal nog op gelet, dus dat was het niet.

ZipPe, een virus kan het eigenlijk niet zijn, want ik heb Norman Virus Control erop zitten, en pas heb m'n pc laten checken, hij is helemaal clean wat dat betreft. Alleen dus die rare fouten in het Start Menu Favorieten, en nu dan de Word documenten. Iemand had het over een fout in de registers, maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Via TweakUI is er niks veranderd, nog steeds geen Word document pictogram b.v. (ook Favorieten is nog een gele map.
Via .bat zijn de pictogrammen ook niet veranderd, maar nu worden de bestanden ook ineens geopend in WordPad in plaats van in Word.
Hellup... :confused:

Ja ik bedoel de XP cd :)

Dat met die Word-documenten zal los staan van die Fav map.
En zullen je Word documenten misschien als .doc bestanden worden opgeslagen die standaard door xp met wordpad worden geopend (doet die van mij ook) Sla die bestanden op als .rtf dit kan je instellen bij Word/extra/opties/opslaan .. (dan krijg je je word Document icoontje terug)
Ook kan je gewoon het .doc bestand aanklikken met rechts en kiezen openen met "WORD" en aanvinken dit bestands type altijd openen met dit programma.. (houd je wel dat wordpad icoontje)
:thumb:

Waarom die FavMap geen sterretje meer heeft en dit zo moeilijk is te reparen, is me ook een raadsel..
Doe eens via mapopties weergave "verborgen bestanden weergeven en zoek in de map Favoriten de Desktop.ini, dubbelklikken dan opend die met kladblok.. Daar moet het volgende in staan
Code:
[.ShellClassInfo]
IconFile=%SystemRoot%\system32\shell32.dll
IconIndex=-173
LocalizedResourceName=@shell32.dll,-12693

is dat goed dan is waarschijnlijk je shell32.dll door de war en zou dit met een chkdsk /r gerepareerd moeten worden..
:confused:

Wat betreft Word, ik heb gedaan wat je zei, via Extra en dan opslaan als RTF bestand, maar het worden nog steeds geen Word-iconen :confused: Wel kan ik ieder bestand apart openen zoals je zei en dan opstarten in Word. Wat kan ik nog meer proberen? Ik vind het raar dat alles gewoon goed stond, en ineens zo veranderd is, ik denk dat het te maken heeft met IconPackager, hij heeft het ook alleen gedaan bij Word bestanden, niet bij Excel of Powerpoint b.v. Wat kan ik nog meer proberen?

Over Favorieten, ik startte mijn pc op en ineens was hij weer een Ster! Nu had ik het pas ook voor elkaar gekregen, maar na een paar dagen veranderde hij weer terug, dus nu wacht ik een week af, en als hij dan nog goed staat, dan weet ik zeker dat het gelukt is.

Dit staat er in het Desktop bestand bij Favorieten:
[.ShellClassInfo]
IconFile=C:\WINDOWS\system32\shell32.dll
IconIndex=86
ConfirmFileOp=0

:) Ok laat maar gaan dan..

Misschien is een systeem herstel terug naar een tijd dat het zekers nog goed was niet verkeerd..

Je kan ook via Map Opties / bestands typen in xp zelf ook iconen veranderen..
Maar het zijn maar icoontjes daar wen je wel aan :)

Laatst bewerkt:
Oke, thanks voor de tips voor XP iconen.
Alleen nu nog de Word-bestanden, dat ik dat goed krijg, nog een tip? (dat hij ze automatisch weer opent in Word, heb RTF bestand al geprobeerd)

P.S. nog vraagje, je had het over repareren via chkdsk /r, wat houd dat in? (dan weet ik het voor een e.v.t. volgende keer)

Bedankt voor de info. Als het weer fout gaat met de map Favorieten ga ik het proberen. ;)

Dat van de Word bestanden heb ik nog niet goed gekregen, behalve dan dat ik ze met de rechtermuisknop kan openen via Word. Maar ik zal wel even kijken en her en der navragen of iemand nog wat weet hoe ik dat definitief terug kan krijgen, (opslaan met .doc en Word icoon)

Ik heb het idee dat dat niet fout is ook als ik een .doc opsla met Word dan wordt dat een Wordpad bestand dat natuurlijk ook met Wordpad opend, daar heb ik nooit wat raars voor hoeven doen.. Wanneer ik een .rtf bestand opsla met Word dan krijg ik een Word icoontje dat ook met Word opend..

Je kan met rechtsklik "openen met" zoals ik al eerder schreef, het programma kiezen waarmee je openen wil en aanvinken "Dit bestands type altijd met dit programma openen".. Dan zal bij een dubbelklik ook een .doc bestand altijd met Word openen.. Je kan via mapopties/bestandstypen het .doc bestand opzoeken en deze een .rtf of Word icoon geven.

Werkt bij mij IIG wel zo..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan