Kan mappen en bestanden niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

azapel

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2016
Om een andere computer te kunnen herstellen heb ik de daarop staande mappen en bestanden beveiligd door ze via EaseUS Todo Backup Free (ongecondensed) te kopiëren naar een USB-stick. Vervolgens heb ik de inhoud van die stick gekopieerd naar de computer van waaraf dit bericht nu wordt gemaakt. Inmiddels zijn de oorspronkelijke problemen opgelost en zijn de beveiligingsmaatregelen niet meer nodig. Ik wil nu dus de nu overbodige mappen en bestanden verwijderen. Dit lukt mij evenwel niet. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Met verkenner verwijderen, lukt niet. Daarvoor moet ik 'System' worden, hoe doe ik dat?
- Met 'Unlocker', reactie 'Toegang geweigerd".
- Vanuit DOS als 'Administrator'. Toegang geweigerd.

Weet iemand nog andere methodes, ik verneem het graag.

Vriendelijke groeten,
Aza Pellekooren

Helaas werkt de ontvangen reactie bij mij niet, enerzijds omdat het bij mij de harde schijf gaat en niet om een USB-stick, anderzijds omdat in mijn register van Windows 10 de aanduiding 'StorageDevicePolicies' niet voorkomt.

Graag ontvang ik andere reacties.

Groeten,
Aza Pellekooren

Een van de reacties was dat ik als 'system' zou moeten werken, zie mijn oorspronkelijke vraag. De bevoegdheden van 'system' zijn op mijn computer evenwel gelijk aan die van de overige gebruikers. Niettemin blijft de vraag over: Hoe word ik 'system'?

Download de Windows Server 2003 Resource Kit Tools (werkt ook onder windows 10)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories E:\ProgramFiles /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories "E:\Program Files" /grant=administrators=f /grant=system=f
@Echo =========================
@Echo Finished.
@Echo =========================
@pause

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reset.cmd.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → reset.cmdAls administrator uitvoeren

Ook de nieuwste ontvangen reactie werkt niet. Windows meldt dat de betreffende opdrachten niet kunnen worden uitgevoerd.

Overige reacties zijn uiteraard nog steeds welkom.

Zou het een oplossing kunnen zijn om de totale inhoud van de (D-)schijf (44 GB) met uitzondering van de te verwijderen mappen en bestanden (totaal 16,5 GB) naar een externe harde schijf te koperen en daarna de D-schijf opnieuw te formatteren en daarna de gekopieerde gegevens terug te zetten?

Vriendelijke groeten,
Azapel

In dit artikel wordt verteld hoe je de beheerdersrechten instelt naar bv. system.
Hopelijk dat dat helpt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan