Kan mappen niet meer openen na wijziging koppeling bestandstype aan programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

aristo7000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Berichten
1
Goedenavond,

Ik zit met een heel vervelend probleem en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Daar ik onlangs problemen had met het openen van videofilmpjes (met de extentie wmv) die als bijlage bijj mijn mailberichten werden toegezonden had men mij aangeraden om dit op te lossen door middel van het koppelen van de bestandsextentie aan mijn mediaplayer. Ik heb als mediaplayer gekozen voor VLC Mediaplayer dus heb ik de wmv extentie gekoppeld aan VLC-media player. Dit heb ik gedaan via "Instellingen" - "Configuratiescherm" -" Mapopties" en dan via het tabblad "Bestandtypen". Daar ik ook problemen had met het afspelen van mijn DVD's heb ik verder nog wat zitten wijzigen.
Achteraf wilde ik een gewoon administratief bestand openen met als gevolg dat als ik op de map klik waar het bestand inzit, de VLC-mediaplayer opstart en foutmeldingen weergeeft. :eek::eek::eek:
Nu blijkt dat alles met VLC-mediaplayer wordt geopend en ook de verkenner werkt niet meer. :shocked::shocked::shocked:
Ik heb terug gekeken bij Mapopties - Bestandstypen maar geraak er niet wijs uit. :confused::confused::confused:
Systeemherstel is geen optie want daar is al een tijdje iets mis mee. Ik heb het gisteren nogmaals geprobeerd maar krijg steeds hetzelfde resultaat dat hij meld dat het systeemherstel niet kan worden uitgevoerd. Wat betreft het Systeemherstel, daar moet ik iemand voor laten komen want dat gaat mijn petje te boven. Maar ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik terug mijn mappen met bestanden kan openen
Welke extentie moet ik aan welk programma koppelen om het terug gewoon te laten werken?
In elk geval dank ik jullie bij voorbaat voor jullie aandacht en hoop ik ten stelligste dat er iemand raad weet. Ik ben namelijk slechtziend en mijn PC is een heel belangrijk hulpmiddel voor mij.
Met vriendelijke groeten
aristo7000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan