Kan mappen niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kris040

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Hallo,

Ik heb het forum al doorzocht en ben gelijkwaardige problemen tegengekomen, echter heb nog steeds geen oplossing gevonden.

Er staan op mijn externe harde schijf 2 mappen die bij een windows update horen, ik kan deze mappen alleen niet verwijderen. Ik heb de namen van deze mappen in "a" en "b" veranderd, het was eerst een hele rits cijfers.
Ik moet hiervoor gemachtigd zijn, ik heb al bij de geavanceerde beveiligingsopties het een en ander geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet om de mappen te verwijderen. Bij het icoontje van beide mappen staat ook een slotje afgebeeld.

Hieronder een aantal screenshots van de foutmeldingen die ik krijg.

Ik heb de bevoegdheden aangepast:

En toch krijg ik nog steeds deze melding:

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.

Kris

Laatst bewerkt:
Hoi,
probeer via de administratoraccount
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.
Succes.

In de veilige modus opstarten en verwijderen lukt niet, dan krijg ik dezelfde foutmelding als bij het 3e screenshot.

@Mik Zjegger: Ik snap niet goed wat er nu precies bedoelt wordt met hetgeen jij gequote hebt. Ik kan de map in ieder geval niet als administrator uitvoeren.

Nee dat bedoel ik ook niet, je moet je adminaccount activeren. Na een herstart kun je inloggen als administrator en de mappen verwijderen.

Ik heb maar 1 account en voor zover ik kan zien heb ik alles aan die account toegewezen. Echter als foutmelding krijg ik dat ik door Laptop/Kris gemachtigd moet worden, maar dat is toch gewoon mijn account? Misschien dat ik iets vergeten ben, weet jij misschien wat?

Alls je het ingebouwde adminaccount activeert heb je een apart administratoraccount met meer rechten dan je nu hebt. Je kunt het naderhand weer deactiveren. Wat je ook kunt proberen is de UAC bij gebruikersaccountbeheer op het laagste nivo te zetten.
Nuttige link
Edit: download Ultimate Windows Tweaker en vink de optie "Take Ownership" aan onder "Additional Tweaks" Usefull context menu for Drives en Folders.
Heb het zelf nog eens uitgeprobeerd bij enkele tricky mappen en kreeg overal toegang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan