Kan mappen op externe hdd niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansiebrink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2016
Ik kan mijn bestanden op mijn (zelfgemaakte) externe hdd niet openen.

Het volgende is er gebeurd.
Ik wou mijn lenovo laptop met windows 10 opstarten, maar toen bleef hij maar aangeven dat hij 'preparing automatic repair', verder kwam hij niet.
Omdat er belangrijke bestanden op de harde schijf staan en ik de laptop niet aan de praat kreeg heb ik de harde schijf er maar uit gehaald.
Heb deze vervolgens aangesloten op een andere pc, waar hij herkend werd en de mappen aangaf. Nu wil ik toegang tot deze mappen krijgen maar dat krijg ik dus niet.
Hij geeft aan dat deze beveiligd zijn en dat ik toegang kan krijgen als ik op doorgaan klik, dit doe ik en dan blijft hij maar laden en laden.
Wanneer ik via eigenschappen en beveiliging, iedereen de volledige toegang wil geven geeft hij steeds dezelfde foutmelding, namelijk: 'Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: (dan krijg ik verschillende locaties te zien) Objecten in de container kunnen niet worden geïventariseerd. Toegang is geweigerd'.

Ik kom er dus simpelweg niet in. Iemand enig idee hoe dit kan? Of hoe ik de laptop ansich weer aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt!

Schijfcontrole op betreffende schijf geprobeerd..? ( chkdsk /f )

Volgens mij is het probleem dan groter. Immers 'preparing automatic repair' is al een error op zich. Ik weet niet wat die melding is. Vervolgens verwijder je de schijf en heb je een ander/nieuw probleem. Dit heb ik kunnen vinden. Maar omdat je hier twee problemen hebt die niet gemakkelijk zijn, heb je hulp nodig van iemand die hier echt meer over weet.

Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels gelukt. Het probleem met 'preparing automatic repair' is nog niet opgelost maar ik kan in ieder geval een back-up maken van mijn bestanden. Het is gelukt door in windows 10 de administrator account op actief te zetten (bij cmd/opdrachtpromt 'net user administrator /active:yes' in te typen) en hiermee in te loggen. Vervolgens kon ik nu wel gewoon in alle mappen en bij alle bestanden. Bij windows 10 is het blijkbaar niet zo dat wanneer er bij je account administrator staat, dat je ook daadwerkelijk alle rechten van een administrator hebt.

Schijfcontrole had ik inderdaad al uitgevoerd en hier kwamen geen problemen naar voren.
Nogmaals bedankt!

Mooi, dat dit is gelukt.

Die back-ups zul je veilig moeten stellen, want ik lees dat bestanden tijdens herstel 'preparing automatic repair' verloren gaan.

Hier nog een link met informatie.

Ik ben nu nog bezig met de Back-up, op een andere pc. Wanneer dit is voltooid, plaats ik de hdd weer terug in de laptop en ga hem herstellen.
Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan