kan max. 1gb overzetten op harde schijf, daarna stop hij

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenn20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Hallo forumgebruikers,

Ik heb gisteren een harde schijf gekocht (WD elements 1TB) om al mijn films en andere data op te bewaren.

Maar nu heb ik het volgende probleem:

Als ik grote bestanden van meerdere gig's wil overzetten op mijn hd, dan zet hij tot 1gb alles probleemloos over, maar dan stopt hij gewoon. Ik krijg ook niets geen melding dat er wat fout ging ofzo. Dit gaat allemaal wel goed op een andere pc, dus misschien gaat er wat fout in de computer?

En ik heb weinig verstand van computers dus ik zou ook niet weten waar dit aan kan liggen, ik heb wel wat gelezen over FAT32, maar daar hadden mensen meer problemen mee met bestanden van 4gb of groter.

Ik hoop natuurlijk op een oplossing.

(had de hd inmiddels alweer ingeruild, omdat ik dacht dat deze stuk was. Maar ik had hetzelfde probleem met een harde schijf van een vriend, waar bij hem thuis niets mee aan de hand was)

alvast bedankt voor de reactie's.

Hallo,

Ik raad u een eventjes Windows Update te laten draaien (als u Windows gebruikt). Het gaat waarschijnlijk om een fout in Windows.
Eventueel moet u eventjes de nieuwste moederbord drivers installeren.

ik heb wel wat gelezen over FAT32, maar daar hadden mensen meer problemen mee met bestanden van 4gb of groter.
Dat van FAT32 was kennelijk al bekend, maar ik zie nergens staan of de schijf wel NTFS is.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo, bedankt voor de reactie's!

Maar, ik heb windows 7 maar deze komt niet uit de winkel, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus kan ik dan gewoon updaten, of is dat geen goed plan?

Ik weet niet of de schijf NTSF is omdat; Ik de harde schijf weer heb ingeruild voor geld, en ik bij mezelf pas vragen ging stellen, toen bij een vriend zijn hd ook fout ging.
dus ben ik nu opzoek naar mogelijke oorzaken, zodat ik deze kan oplossen, en weer een harde schijf kan gaan kopen.

Dus als het mogelijk is zou ik ook een paar goede voorbeelden van ,harde schijven met 1TB, zonder aparte netvoeding en een klein model, willen vragen.

en zoals nogmaals erg bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Altijd je updates installeren! Dat de schijf FAT32 is geformateerd maakt niks uit.
Wel raad ik je NTFS of EXT4 aan omdat je dan bestanden groter dan 4GB kan transporteren, maar 1GB kan FAT32 ook aan.

Welk moederbord heb je trouwens?

Hey,

Oke ik zal updates installeren, ik kwam erachter dat ik 24 belangerijke updates had open staan! :O

En mijn moederbord is een asus M2N-MX Motherboard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan