kan mcafee niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijkie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
hallo,
ik wil net mcafee instaleren (gekregen bij orange) maar als ik het instaleer komt er een foutmelding:
'download manager kan geen toegang krijgen tot internet. maak verbinding met internet en klik op opnieuw om door te gaan'
als ik op opnieuw druk komt de melding weer opnieuw.
het rare is dat ik we gewoon verbinding met internet heb.
ik weet niet of het verband houd maar pchnotify.exe komt elke keer als ik opstart met de melding:
in pchnotify.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten ect.
ook AVG anti-spyware en Ad-Aware kwamen met problemen van: kan geen verbinding maken met de service.
wie weet wat ik moet doen??

Voor PcNotify

Dit programma houdt in de gaten of er een update voor PC help en tools beschikbaar is. De fout wordt als het goed is veroorzaakt door een automatische update van Microsoft Net Framework1.1 naar versie 2.0. Om dit probleem mogelijk op te lossen dient u in eerste instantie Microsoft Net Framework 1.1 of de al geïnstalleerde versie 2.0 te verwijderen. Dit kunt u doen door te klikken op start > configuratiescherm > software. Als het goed is krijgt u nu een lijst met geïnstalleerde programma's die u kunt verwijderen. Hier klikt u Microsoft Net Frameword 1.1 en/of 2.0 aan en kiest voor verwijderen. Als dat gebeurd is dient u handmatig versie 2.0 te installeren welke u kunt vinden via de volgende link.

http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5

Mocht dit het probleem niet plossen dan kunnen we deze melding alleen nog op de volgende wijze ongedaan maken.

- Klik start;
- Kies voor uitvoeren;
- Typ, MSCONFIG en druk op enter;
- Klik op het tabblad Opstarten;
- Vink het vakje voor, PCButton.exe, uit;
- Klik OK en start de PC opnieuw op.

Na opstart krijgt u een venster met een vakje welke u kunt aanvinken. Deze vinkt u aan en klikt op OK. Als het goed is zal het probleem nu wel verholpen zijn.

Heb je avg eraf gedaan?

Probeer ook http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml

Laatst bewerkt:
k zou niet 2 antivirusprogramma;s tegelijk laten draaien
grote kans dat je pc rare dingen of niets meer gaat doen

het is echt heel raar want ik kan alleeen mcafee installeren met zonealarm draaiend.
ook zegt mcafee dat er geen internet is maar als ik zone alarm opstart zegt mcafee opeens wel dat er internet is.:eek::shocked:
dat met .NET 1.1 zal ik eens gaan proberen.

nou ik heb dat met pchnotify gefixt, werkt prima nu...
maar de firewall van mcafee is blijkbaar flut want mcafee zegt normaal dat er geen verbinding is, start ik zonealarm op zegt mcafee opeens dat er wel internet is...
maar ik heb mcafee er maar afgegooit omdat het voor geen meter werkte:evil:

EDIT: oeps heb ik al gezegt:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan