Kan men in Youtube op kwaliteit zoeken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Kan men in Youtube op kwaliteit zoeken?
Voorbeeld: ik zoek een bestand met een bepaalde kwaliteit

Je kunt zeg maar niet op kwaliteit zoeken, maar wel op soort, bijvoorbeeld volleybal, of voetbal of zangvogels. je moet een steekwoord ingeven in die zoekmachine bij youtube.

Kwaliteit dan denk ik meer aan beeldscherm scherpstellen, kwaliteits restaurant. Het begrip kwaliteit (van een of ander apparaat) heeft een aantal verschillende aspecten die vaak niets met elkaar te maken hebben.

Zo is er de mate waarin apparaat het voldoet aan essentiele specificaties. Voor audio spullen: hoe goed is het geluid dat eruit komt.

Kwaliteit is een synoniem voor eigenschap, maar wordt vaak gebruikt om aan te duiden of iets of iemand aan zijn doel beantwoordt

Dus kwaliteit heeft tientallen verschillende uitdrukkingen. Ik vond deze ook nog even. Klikje

Hoop dat je er wat aan hebt en dat het genoeg is de definities. Groetjes Manamana;)

Laatst bewerkt:
Laten wij er maar vanuit gaan dat je graag HD video's wilt zien en niet om de andere verlegen zit.

Dat kan. Alleen nog niet zo goed en volmaakt op hun eigen site.
In Google vul je deze zoekopdracht in: volleybal site:youtube.com "watch in normal quality watch in HD" Een knop van hun heeft namelijk de naam van wat er tussen de aanhalingstekens staat.
HD is vanaf 720P, voor video al een prima kwaliteit dus. 1080p is wel een nog veel hogere resolutie. Je krijgt dus resultaten met deze twee beste. Op de pagina van Google zie je evengoed de voorbeelden als op de YouTube site maar je begrijpt: dit is de moeilijke manier.

Het kan veel makkelijker, dan zoek je op YouTube zoals je normaal doet en zet je het woord HD achter de zoek opdracht. Het is dan natuurlijk zo dat het woord HD tevens op de pagina in de toelichting kan voorkomen of in de titel zodat deze methode niet helemaal waterdicht is. Het kan ook echter evengoed voorkomen dat een HD video niet afspeelt in HD of daar geen geluid bij heeft, dus als het een keer niet zo is dan moet dit geen probleem zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan