Kan met ISDN geen verbinding maken ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goeden Morgen,
ik bezit een PII-666Mhz computer met Win-XP-prof.

Daarin zit standaard een Creatix V.9x DSP Data Fax Modem op Com3 en omdat ik ISDN heb een KPN Smartvox Basic V.24x75 modem op Com 1.

Ik heb drie providers Hcc-net - Tele-2 en Tiscali, ......... met Hcc heb ik geen problemen, kan verbinding maken met beide modems, .......alleen met de beide anderen kan ik wel verbinding maken met het Creatix-modem, maar niet met het Isdn-modem, ik krijg dan de foutmelding:
fout 678. De externe computer reageert niet.

Ik verander in eigenschappen (verbinding maken viavan de desbetreffende verbinding alleen maar het modem, ene vinkje weg en het andere plaatsen, en dan lukt het wel, dus de inbelgegevens zijn goed.

Welke verandereingen moet ik aanbrengen om toch mijn ISDN verbinding te gebruiken, ik heb die niet voor niets en hij gaat tweemaal zo snel ???????
mvg
Pierre

Die standaard modem( Creatix V.9x DSP Data Fax Modem op Com3) is die onboard of een pci-kaart?
Onboard, schakel deze uit in het Bios.(com 3)
Mits dit natuurlijk mogelijk is.

Crash,
het modem zit in een PSI slot, dus ik kan hem er hoogstens uit halen.
Zou dat werken, denk je???
Ik probeer het wel. je hoort nog van mij !!!
gr.
Pierre

Zelf Opgelost !!!

Crash,
ik heb het Creatix modem uit het slot gehaald, het hielp niet!!!
Daarna er weer in, hij werd gevonden, maar mijn ISDN weigerde weer op de andere TWEE providers.

De helpdesk (via e-mail) van KPN gaf ook geen uitsluitsel, zij hadden mijn vraag niet goed gelezen, want zij spraken over zaken welke ik helemaal niet gesteld had en ik moest maar een 0900 nummer bellen (betalen dus en het eerste kwartier in de wachtstand)..........., nieuwe drivers voor XP hadden zij ook niet, het was een oudbollig ISDN-modem en werd niet meer ondersteund, zij hadden juist een aanbieding voor een nieuw modem, ik ben er niet ingetrapt !!!!!

Ik heb verder gezocht het hele zaakje uit mijn computer verwijderd en het modem weer opnieuw geinstalleerd, ik maakte toen de GOUDEN FOUT, inplaats van het Smartvox v.24 Basic .75 modem installeerde ik per ongeluk het Smartvox v.24 Basic Standaard Internet modem.....................
je raad het al, alles werkt al twee dagen PERFECT!!!
mvg
Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan