Kan met Vista niet via router op internet komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anynijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
2
Hallo, ik heb een router aangesloten bij de buren, maar de Vista computer (die eerst rechtstreeks op het kabelmodem van Zeelandnet zat) kan geen verbinding maken met de router. De XP computer op zolder kan zonder problemen via de router op internet.

Vista geeft, wanneer aangesloten via de router, 'onbekend netwerk' en toegang 'lokaal' aan, terwijl wanneer rechtstreeks aangesloten deze waarden 'netwerk' en 'lokaal en internet' zijn.
Moet ik nog iets extra instellen in Vista ofzo?
 
hey..
ik had dat probleem ook. ik kon met mijn xp wel op de router komen en met vista niet.

ik heb toen de beveiliging in de router moeten veranderen. heb je dat al eens geprobeerd?
ik kan nu wel makkelijk internetten via mijn router.
 
Hallo allemaal,

bedankt voor het meedenken, maar de Vista computer is niet via een draadloze verbinding op de router aangesloten, maar gewoon via het bijgeleverde netwerkkabeltje.

Ik heb de kabel en de poort op de router getest met mijn laptop (XP) en die zijn allebei goed.
 
Hallo allemaal,

bedankt voor het meedenken, maar de Vista computer is niet via een draadloze verbinding op de router aangesloten, maar gewoon via het bijgeleverde netwerkkabeltje.

Ik heb de kabel en de poort op de router getest met mijn laptop (XP) en die zijn allebei goed.

als je een firewal hebt op de machine (norton bijv.) kijk daar even de rechten na

verder kijk ook of Vista zijn firewall goed staat (met eigen firewall dan Vista wall uitzetten)
ijn Norton iternet security moet je nml je netwerk bekend maken en dat gaat nog wel eens fout in Vista.

om te kijken of het daar inzit kun je even de firewall uitzetten . lukt het dan wel fdan zit het daar in en moet je even zoeken om het goed neer te zetten.
en controleer ook je werkgroep naam.

succes john
 
wel lokaal geen internet

ik heb een zelfde probleem.

ik heb 3 dagen geleden een nieuwe laptop gekocht.

als ik verbinding wil maken met mijn draadloos modem via een router van "scm" met internet, dan zoekt hij wel de desbetreffende website op en zegt hij dat hij verbinding maakt met de website maar dan blijft hij zoeken en krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken.

als ik een kabel tussen de laptop en de router doe krijg ik precies hetzelfde verhaal,
en als ik de laptop recht streeks met een kabel op het internet aansluit krijg ik ook het zelfde verhaal.

mijn pc zit ook op de router en heeft gewoon verbinding.
deze heeft xp erop en de laptop vista.

als ik op mijn laptop alle verbindingen verwijder en opnieuw erop zet krijg ik bij het pictorgam rechts onder wel de melding "lokaal en internet" maar zodra ik verbinding maak met het internet dan is het alleen de melding "lokaal" en is internet verdwenen.

in het begin deed hij het goed maar toen ik een paar window cleaners had geinstalleerd en laten draaien was het gebeurt met het internet.
er is dus ergens op de laptop een wijziging aan gebracht waardoor er geen verbinding met het internet gemaakt kan worden.

is er iemand die weet wat er veranderd moet worden. ik denk zelf dat er ergens een vinkje moet worden omgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan