Kan met windows7 geen netwerk verbinding maken met win2k computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Heb ik eindelijk eens een nieuwe computer wil ik ook graag mijn computer kunnen bereiken die ik als archief bak gebruik.
Dat is een PIII met windows 2000 professional er op..
Als ik een verbinding maak krijg ik een inlog scherm
ik tik daar mijn gebruikersnaam op die windows 2000 PC in , zeg maar [Dirk]
dan het wachtwoord en dan zou ie me moeten toe laten
Maar Windows 7 verandert mijn naam bij het inloggen in [WIN7PC\Dirk]
En dat wordt niet geaccepteerd door die andere pc want dat "WIN7PC\" hoort er niet voor
Met Administrator gebeurt het zelfde dan wordt het [WIN7PC\Administrator]

De gebruikers naam is niet correct door wat WIN7 er van maakt.

Alles staat verder goed netwerk naam, domein
Ik heb mijn gebruikers naam al geprobeerd te veranderen op die win2000pc maar die accepteert geen backslash in de gebruikersnaam.
De netwerk verbindingen met alle andere computers 2 met XP en 1 met win2003 server gaat probleemloos, en met die andere computers kan ik die Windows 2000 pc wel openen in het netwerk
 
Niet helemaal zeker waar dit probleem door veroorzaakt wordt, maar heb je al geprobeerd met:

<win2kPCnaam>\dirk
 
Werkt niet voor w2k wampier. Slash in de inlognaam werkt pas vanaf XP.

In welk scherm voeg je je gebruikersnaam in? De enige plek die ik namelijk ken waar win7 dit doet is het inlogscherm
 
Niet helemaal zeker waar dit probleem door veroorzaakt wordt, maar heb je al geprobeerd met:

<win2kPCnaam>\dirk

Dat kan ik niet invullen want in een gebruikersnaam mag er geen backslash zitten

Werkt niet voor w2k wampier. Slash in de inlognaam werkt pas vanaf XP.

In welk scherm voeg je je gebruikersnaam in? De enige plek die ik namelijk ken waar win7 dit doet is het inlogscherm

Die windows 2000 computer vraagt om een wachtwoord en dat is voor een netwerk verbinding een eenmalig ding als je aanvinkt dat ie de inlog moet onthouden , maar als die pc dan niet de juiste naam krijgt lukt dat niet en Windows 7 verandert de naam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee wat je bedoeld, want dat gedrag heb ik nog nooit gezien bij een share. Maar goed, een praktische oplossing dan maar.


Ga naar de command prompt (Windows toets + R). Type dan cmd [enter]

In het venster type je dan

NET USE H: \\windows2000\share /u:gebruiker /persistent:yes


Daarna hoef je enkel nog je wachtwoord in te vullen.
 
Wellicht heeft microsoft hier antwoord op.
 

Hoi Andre
Ik heb ook een uur zitten googlen maar kreeg steeds alleen maar windows 7 dingen die totaal niet op mijn zoek opdracht leken (google is niet meer wat het geweest is)

De 2e en 3e link zeggen niets over mijn probleem..
Maar de eerste lijkt er wel veel op en het enige antwoord alleen gaat dat boven mijn expertise:
In Windows 7, click Start (or tap the windows button).
Type regedit and hit Enter.
Open the following path: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
If it does not already exist, create a DWORD value and call it LmCompatibilityLevel
Set the value to 1
Reboot
Prima , het pad vinden on regedit, geen probleem alleen "If it does not already exist, create a DWORD value and call it LmCompatibilityLevel Set the value to 1"

Leuk maar hoe doe je dat in regedit ?
Om eerlijk te zijn ik ben altijd heel "huiverig" om in regedit te klooien, voor je het weet heb je iets vernield en doet de helft het niet meer of erger..
Ik doe dat ook alleen maar om sporen van steeds terugkerende ongewenste programma's te verwijderen..
 
Ga op die LmCompatibilityLevel zoeken en lees al die info door hoe je dat moet doen en dat je het ook snapt wat je doet.
Klakkeloos er aan beginnen werkt niet....dus verwacht geen recept van mij.....
 
Ok, laat je niet in de luren leggen door die zgn. gebruikersnaamverandering, want dat is normaal standaard protocol al sinds Windows 2000, & gebeurd ook op andere Windows zoals XP, Vista, etc.
Feitelijk betekend het dat Externe computer WIN7PC als Lokale gebruiker Dirk toegang vraagt aan Lokale computer WIN2000PC. Zo moet je dat lezen, & op die manier kunnen verschillende computers via een enkele gebruiker een gedeelde map benaderen.

Als je in Windows 7 even naar Netwerk gaat & je daar de Windows 2000 ziet staan, dan kan je er direct mee verbinden.

Anders moet je eerst op de W2K de Netwerk Identificatie Wizard uitvoeren, herstarten, gebruiker/gast met wachtwoord instellen voor toegang, de te delen map(pen) instellen - waarbij onder W2K de groep Iedereen Volledig beheer krijgt, wat echter afhankelijk is van het Beveiligingniveau van de gebruiker -, herstarten, & dan op de W7 de Thuisnetwerk Wizard uitvoeren, herstarten.

In W2K bestaat verder geen groep Externe bureaubladgebruikers.
 
Geen idee wat je bedoeld, want dat gedrag heb ik nog nooit gezien bij een share. Maar goed, een praktische oplossing dan maar.


Ga naar de command prompt (Windows toets + R). Type dan cmd [enter]

In het venster type je dan

NET USE H: \\windows2000\share /u:gebruiker /persistent:yes


Daarna hoef je enkel nog je wachtwoord in te vullen.

Werkt ook niet ik bliif dat zelfde scherm krijgen
Ik probeerde een screenshot te uploaden maar dat werkt dus niet dan hier het URL maar : www.nulnegen.nl/qwerty1234567890.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan